Uluslararası bir moda akademisinde 10 yıldır stil danışmanlığı programlarının eğitmenliğini yapan Beril Stock, medya ve iletişim sistemleri bölümünde okumuş. Moda ile ilgili eğitimini ise Istituto Marangoni Milano'da imaj danışmanlığı programı ile tamamlamış. Kariyerini, moda ve iletişim alanlarındaki eğitimlerini birleştirerek şekillendirmek isteyen Stock; kişisel imaj ve iletişim, stil ve alışveriş danışmanlığı alanlarında çalışmaya başladıktan sonra, eğitim vermenin çalıştığı alan için kendisini sürekli güncellediğini ve beslediğini keşfetmiş. Bize de özgün stile giden yolları anlatıyor.
Bireysel alanda; Dublin ve İstanbul'da danışanlarım var, birlikte onların ihtiyaçları doğrultusunda online ya da yüz yüze alışveriş yapıyoruz. Ayrıca kişisel markalaşma sürecinde olan bireylere yönelik imaj ve iletişim danışmanlığı yapıyorum. Bu daha çok kariyer planında görünür olmayı desteklemeye yönelik.
Her şeyden öte; prestijli olduğunu düşündüğünüz parçayı ya da popüler olduğu için bir markayı tercih etmek yerine, kim olduğunuzu anlatan bir görünüm elde etmeye çalışmalısınız. Gerçekte kim olduğunuz, nelerden hoşlandığınız, hayatı nasıl yaşadığınız, tercihleriniz, yaşam gustonuz şekillendirmeli stilinizi. Sezon modası ya da trendlerini herkes takip edebilir elbette, önemli olan bunlar arasından kişinin kendine özgü bir yorum yapabilmesi. Vücudunu iyi tanıması, fiziksel özellikleri ile uyum içinde olmayan parçalarda ısrar etmemesi, vermek istediği mesajı kıyafetleri aracılığıyla doğru kodlaması. Bizim kendimizle ilgili düşündüğümüzü karşı taraf da düşünüyorsa, kıyafetimiz ve markası bizi gölgelemiyorsa, giydiğimiz bizi değil biz giydiğimizi taşıyorsak stil sahibi olmayı başardık demektir.
Üst bedende renk analizine göre giyinmek önemlidir; daha dinamik ve canlı bir görüntü yaratmak adına göz, saç ve ten rengine uygun seçimler yapılmasını öneririm. Vücut tipini iyi tanımak, üst beden ve alt beden arasında bir orantı yaratmak; bu teknik detaylara dikkat ederken dokuların, silüetlerin uyumunuda gözden kaçırmamak gerekiyor. Modada katı kurallardan uzaklaştığımız, takı ve aksesuar grubunu karıştırmaktan korkmadığımız bir dönemden geçiyoruz. Maskülen ile feminen tasarımları, gece için seçtiklerimizi gündüz giymeyi, yaz mevsimine ait parçaları kış mevsimine uyarlamayı alışkanlık haline getirdik. Biraz daha cesur ve özgün olmaya ihtiyacımız var. Birine bakarak, vitrindekini kopyalayarak, bir ünlü ya da influencer giydi diye değil, içinde kendimizi iyi hissettiğimiz için giymeliyiz. Bizi gerçekten anlattığını düşündüğümüz için...
Online danışmanlıklar pandemi sonrası süreçte değişen yaşam tempolarımızın bir parçası haline geldi. Markaların online alışveriş konusuna yaklaşımları bu noktada en belirleyici olan. Kullanıcıyı destekleyen, fonksiyonel ara yüzler, yeni uygulamalar, yapay zekanın her geçen gün daha fazla dahil olduğu çözümler "ben giymeden alamam" diyenlerin sayısını azaltıyor. Bu alan gelişime açık. Akıllı telefonlarımız, görüntülü görüşmeler, fotoğraf ve videolar sayesinde danışanlarımla bugün karşımdalarmış gibi çalışmam mümkün oluyor.