117 yıllık geçmişiyle mücevher sektörünün köklü markalarından Ariş Pırlanta, Glens İstanbul'da "İçimizdeki Cevher" konsepti ile bir buluşma gerçekleştirdi. Ariş Satış ve Pazarlama Direktörü Eda Güzeliş'in katılımıyla düzenlenen toplantıda, yılın genel değerlendirmesi ve gelecek yıl ile ilgili öngörüler, mücevherde trendler ve moda, Ariş Pırlanta tasarım ve koleksiyonları, "zamansızlık" ve "sürdürülebilirlik" kavramları paylaşıldı.
Eda GüzelişAriş Pırlanta'nın kişiye özel 16 tane de özel tasarım koleksiyonu bulunuyor ve bu koleksiyonların her birinin ayrı temaları ve hikayeleri bulunuyor. Ariş Pırlanta, 2024 yılında da "yüksek mücevher" koleksiyonlarından "minimalizme' kadar uzanan çok çeşitli moda akımları ve temalar üzerine yoğunlaşmayı planlıyor.
Klasikten moderne tüm mücevher tasarımlarına hayatın renklerini katan değerli taşlar bu yıl da trendler arasında. Zümrüt, safir, yakut, sitrin ve topazlara kadar tüm renkli değerli taşlar yine yükselişte. Doğaya özlem ve doğadan gelen güzelliğin tasarımlara dönüşmesi mücevherlere de yansıdı. 2023 yılında etkilerini sıkça gördüğümüz deniz temasının 2024 yılında da devam etmesi, yapraklar ve çiçeklere sahip doğa temalı mücevherlerin yine revaçta olması bekleniyor.
Minimal, hikayesi olan, fonksiyonel ve günün her anında kullanılabilir olan ürünlerin kullanımı günümüz modern dünyasında artıyor. Ariş, minimalizm akımı doğrultusunda pırlanta takılarda da artık kot, tişört gibi basit giysilerle bile uyumlu modern ve spor tasarımlara da ağırlık veriyor.
Minimalizm akımının bir parçası olarak esneklik ve işlevsellik de önemli hale gelerek dönüştürülebilen ve giyilebilen parçalar popülerlik kazanmaya başladı. Kolyeye dönüşebilen yüzükler, bileklik olarak kullanılabilen kolyeler ve çıkarılabilir öğelere sahip küpeler çok yönlülük sunarken, kişisel tarzın ifade edilmesine katkıda bulunuyor.
AR, mücevher sektöründe de kendini gösteriyor. Değerli mücevherlerin birçok insan tarafından internet üzerinden araştırılıp satın alındığı günümüzde artık mücevher markaları da AR sistemlerini geliştirerek sanal ortamda mücevherlerin gerçek görüntüsünü sunarak hizmet vermeye başladılar.
Ayrıca Yüz Yıllık Markalar Derneği'ne yapılan başvuru çerçevesinde, kuyum sektöründeki yolculuğu 1900'lü yılların başına uzanan Ariş markasının 100 yıllık bir marka olduğu asırlık geçmişi ile resmi olarak tescillendi.