ŞİMDİ MODA ZAMANI

19.03.2019 11:45:20

Mercedes-Benz Fashıon Week Istanbul Kreatif Direktörü Güneş Güner ile moda haftasındaki değişimi ve sektörü konuştuk. Bu sezon, yeni isimlerin sezonu!

Lara MUTLU - [email protected] / Fotoğraf: Zeynel Abidin Ağgül

 

“Moda dev bir endüstri. Markalar, tasarımcılar, koleksiyonlar, mağazalar... Kumaş ve iplik tedarikçilerinden üretim sahasına, moda editörlerinden fotoğrafçılara, grafik tasarımcılardan stilistlere, modellerden koreograflara, kıymetli katmanları olan bir endüstri. İstanbul Moda haftası adına hemen herkesin farklı bir deneyime tanıklık edebilmesi hayalini kurduk” diyen Güneş Güner ekliyor, “Tüm endüstrinin katıldığı, birlikte çalıştığı her birinin katkısı ile keyifle değiştirdiği, dönüştürdüğü bir sezon bu.” Biz de ALEM olarak MBFWI’nin bir parçası olmaktan gurur duyuyoruz.

 

MBFWI’nin 13. sezonuyla ilgili sizi en çok heyecanlandıran, motive eden şey nedir?

 

Birçok şey ve birkaç aydır deneyimlediğimiz her an. Yeni kuşak Türk tasarımcılarının koleksiyonları, iş birlikleri... Başlıca Türk tasarımcılarının ve moda markalarının sıralandığı defile takviminin son hali. Moda endüstrisinin hemen her kıymetli isminin yer aldığı paneller. Haftalardır soluksuz, uykusuz çalışan tasarımcıların hazırlık süreçlerine tanık olmak başlı başına bir heyecan. En çok da bu birbirinden yetenekli isimleri bir arada görebilecek ve dinleyebilecek olma fikri beni çok heyecanlandırıyor.

 

Defile takviminde pek çok yeni isim göze çarpıyor. Bu konuda ne düşünüyorsunuz?

 

Moda yeni isimler olmadan ilerleyemez. Kimilerini ölümsüzleştirir, kimilerini yok eder ama yenileri çok sever. İstanbul son üç yıldır yetenekli genç moda tasarımcılarının rekabetine ev sahipliği yapıyor. Muzip, renkli, zeki, izlemekten ve giymekten zevk alacağımız tasarımlar. Kaldı ki 2000’li yılların ardından sadece tasarım kabiliyeti moda sektöründe fark edilebilmek ya da başarı elde etmek için yeterli değil. Genç tasarımcıların endüstride kalıcı olabilmeleri için yeteneklerini değere dönüştürebilmeleri şart. Yaratıcı fikirlerin yanı sıra, öğrenmeleri gereken; kalıp, kumaş, dikim, koleksiyon planlama, fiyatlandırma, pazarlama gibi uzun bir liste daha var önlerinde. MBFWI ekibi olarak bizler moda haftasını fırsat bilerek bu genç yeteneklerin koleksiyonlarını uzmanların destek ve rehberlikleri ile geliştirebilecekleri bir sürece dönüştürdük. Bu sadece ilk adım. Gelecek sezonlarda bu yetenekleri uluslararası platformlara taşıyarak daha geniş kitlelere ulaşabilmelerini hedefliyoruz.

 

MBFWI’yi uluslararası platformda nasıl konumlandırıyorsunuz?

 

Uluslararası moda haftaları dört başkentle kendi başına bir maraton. Moda haftaları defile, sunum, showroom koşuşturmasında soluksuz çalışılan bir zaman dilimi. İstanbul ise kendi başına farklı bir deneyim. Türk tasarımcılarının yaklaşımlarını İstanbul’a ait her sezon farklı bir içerikle birleştirerek moda dünyasına farklı bir deneyim yaşatmayı hayal ediyoruz.

 

PAYLAŞ