Markaların gerçekleştirdiği büyük prodüksiyonlu defileler ve koleksiyon sunumları, yeni dünya düzeninde yerini nasıl alacak?
20 Nisan 2020 Pazartesi 20:27 | Son Güncellenme:
2 dakika okunma süresi
Moda dünyasının COVID-19 pandemisinden en fazla etkilenen sektörlerin başında geldiği bilinen bir gerçek. Peki, dijital gelişmeler moda haftalarını nasıl şekillendirecek? Markaların gerçekleştirdiği büyük prodüksiyonlu defileler ve koleksiyon sunumları, yeni dünya düzeninde yerini nasıl alacak? Yılda iki kez yaklaşık bir ay süren moda haftaları boyunca farklı ülkeler arasında seyahat eden moda basınının, influencer’ların ve ünlü isimlerin sanal katılımları istenilen etkiyi yaratacak mı?
25 yıldır moda sektöründe bulunan ve YSL, Chanel ve Jaquemus gibi markaların ses getiren defile prodüksiyonlarına imza atan Alexandre de Betak, yeni çözümler üzerinde çalıştıklarını ayrıca dijital yeniliklerin seyahat sayısını düşürerek karbon ayak izinin azaltılmasında da etkili rol oynayacağını belirtiyor.
Tüm moda dünyası Sonbahar/Kış 2020 koleksiyonlarını sunmanın alternatif yollarını ararken Şanghay merkezli bir platform olan Xcommons tarafından ilk hamle geçtiğimiz günlerde geldi. Xu Zhi, Andrea Jiapei Li ve Roderic Wong tasarımlarının üç boyutlu sanal gerçeklik ile sunulduğu “Parallel Universe” defileleri moda dünyasını bekleyen dijital yeniliklerin habercisi.
Çinli tasarımcı Roderic Wong, defilesini sanal olarak oluşturulmuş insan yapımı doğada gerçekleştirirken; Xu Zhi ise defilesini New York şehri olarak tasarlanan mekanda sundu. Gerçek modellerin üç boyutlu mekanlarda sanal olarak yer aldığı defilelerin hayata geçmesinin, yaklaşık altı haftalık bir çalışmanın sonucu olduğunu da belirtelim.
Sizce dijital dünyada yaşanan bu gelişmeler, gerçek hayatta deneyimlediğimiz büyük prodüksiyonlu defilelerin etkisini geride bırakabilecek güce ulaşacak mı? İlk etkiyi deneyimlemek için siz de hemen kulaklığınızı takın ve ‘Paralel Evren’e gitmek için tıklayın.