Doğu’nun Merkezine Seyahat İstanbul’da gezginlerin yüz yılı

Suna ve İnan Kıraç Vakfı İstanbul Araştırmaları Enstitüsü Sergi Salonu’nda düzenlenen, “Doğu’nun Merkezine Seyahat” sergisi, gezginlerin İstanbul merkezli öyküsünü anlatıyor. Sergide Gigord’un özellikle eski İstanbul’a ait kültürel ve kent görsellerini içeren koleksiyonu,Osmanlı’nın son dönem ve Türkiye Cumhuriyeti’nin erken dönem manzaralarını sunuyor.

19 Haziran 2015 Cuma 11:29 | Son Güncellenme:
3 dakika okunma süresi

Suna ve İnan Kıraç Vakfı İstanbul Araştırmaları Enstitüsü sergi salonunda düzenlenen, “Doğu’nun Merkezine Seyahat” sergisi, gezginlerin 18. yüzyılda başlayan ve sonraki yüzyılda dönüşerek devam eden, Doğu topraklarına yolculuklarının İstanbul merkezli öyküsünü anlatıyor. “Doğu’nun Merkezine Seyahat 1850-1950 - Pierre de Gigord Koleksiyonu’ndan İstanbul’da Gezginlerin 100 Yılı”, 17 Ekim 2015’e kadar ziyaretçilerle buluşacak. Ekrem Işın ve Catherine Pinguet eş küratörlüğünde gerçekleşen sergi, kitle turizmi ve seyahat kültürünün 1850-1950 yılları arasındaki değişimine odaklanıyor. Sergide, Osmanlı dönemi fotoğrafları ve Efemera alanında dünyanın önde gelen koleksiyoncularından biri olan Pierre de Gigord’un koleksiyonundan derlenen, aralarında fotoğraf, kartpostal, afiş, yemek mönüleri ve objelerin bulunduğu 160 parça civarında eser var. Gigord’un özellikle eski İstanbul’a ait kültürel ve kent görsellerini içeren koleksiyonu, meraklılara Osmanlı’nın son dönem ve Türkiye Cumhuriyeti’nin erken dönem manzaralarını sunuyor. Serginin küratörü Ekrem Işın,  “Doğu’ya Seyahat” kavramının sanayi devriminin 19. yüzyılda Avrupa’da ortaya çıktığını belirtiyor ve “18. yüzyıl sonundan 19. yüzyıl ortalarına kadar Doğu coğrafyası, arkeolog, dilbilimci, mimar, coğrafyacı, botanikçi ve din adamları tarafından bir odak noktası halindeydi. Bilginin kaynağına uygarlığın köklerini keşfederek ulaşmayı hedefleyen bu seyahatlerin insanları özgürleştirdiği söylemi oldukça yaygındı” diyor. Bu seyahatler ile 1850’li yıllara kadar sürdürülen keşif eksenli araştırmacı dilin, Kırım Savaşı sonrasında yerini seyyah gruplarının Doğu kültürünü tüketici diline bıraktığını belirten Işın, seyahat yapan kişinin bilgi toplayıcı ve yorumlayıcı seyyah tipi değil, gizemli coğrafyaları hızla yağmalayan turist tipine dönüştüğünü anlatıyor. 17 Ekim 2015 tarihine kadar açık kalacak olan sergi, İstanbul’un tarihi bölgesi Beyoğlu Tepebaşı’nda bulunan İstanbul Araştırmaları Enstitüsü’nde, Pazar günleri hariç hafta içi her gün saat 10:00-19:00 arasında gezilebilir. 
Adres: İstanbul Araştırmaları Enstitüsü Meşrutiyet Cad. 47, Tepebaşı-Beyoğlu / İstanbul
Tel: (212) 334 09 00 Web: www.iae.org.tr

EN ÇOK OKUNANLAR

Dries Van Noten'ın Yeni Kreatif Direktörü: Julian Klausner

Dries Van Noten'ın Yeni Kreatif Direktörü: Julian Klausner

4 dakika okunma süresi
Melis Goral Yeni Elements Koleksiyonu'nu Tanıttı

Melis Goral Yeni Elements Koleksiyonu'nu Tanıttı

1 dakika okunma süresi
Moda Tutkusu X Love My Body: Moda Dünyasında 10. Yıl

Moda Tutkusu X Love My Body: Moda Dünyasında 10. Yıl

1 dakika okunma süresi
India Mahdavi'den Yılbaşına Özel Şık Bir Dokunuş

India Mahdavi'den Yılbaşına Özel Şık Bir Dokunuş

1 dakika okunma süresi
Antik Mimariden İlhamla Yaratılan Mistik Mücevherler

Antik Mimariden İlhamla Yaratılan Mistik Mücevherler

1 dakika okunma süresi

DAHA FAZLASI

İNGİLTERE’DE TÜRK LALELERİ

İNGİLTERE’DE TÜRK LALELERİ

OPERANIN TARİHİ BU SERGİDE

OPERANIN TARİHİ BU SERGİDE

VAN GOGH’UN “AYÇİÇEKLERİ” CANLI YAYINDA FACEBOOK’TA

VAN GOGH’UN “AYÇİÇEKLERİ” CANLI YAYINDA FACEBOOK’TA

10 SANATÇI BİR GALERİDE

10 SANATÇI BİR GALERİDE

CHRISTIE’S’DE POSTER MÜZAYEDESİ

CHRISTIE’S’DE POSTER MÜZAYEDESİ

OĞULCAN KUŞTAN NEW YORKTA İLK SERGİ

OĞULCAN KUŞTAN NEW YORKTA İLK SERGİ

DIDIER LUDOTUN ÖZEL KOLEKSİYONUNDAN

DIDIER LUDOTUN ÖZEL KOLEKSİYONUNDAN

31. DOWNLOADS SANAT SERGİSİ AVUSTRALYADA GERÇEKLEŞİYOR

31. DOWNLOADS SANAT SERGİSİ AVUSTRALYADA GERÇEKLEŞİYOR

POP ART İKONU MÜNİHTE

POP ART İKONU MÜNİHTE

TAKASHI MURAKAMI CHICAGO'DA

TAKASHI MURAKAMI CHICAGO'DA

AVRUPA TURNESİ'NDEN ÖNCE ZORLU PSM'DE

AVRUPA TURNESİ'NDEN ÖNCE ZORLU PSM'DE

PENCERE BİR KEZ DAHA SEYİRCİ KARŞISINDA

PENCERE BİR KEZ DAHA SEYİRCİ KARŞISINDA