ÇAĞDAŞ SARAYBOSNA SANATI PERA MÜZESİ’NDE

Suna ve İnan Kıraç Vakfı Pera Müzesi, 10. yılında Bosna Hersek’li gençleri ağırlıyor. 4 Eylül - 1 Kasım 2015 tarihleri arasında gerçekleşen sergi, Bosna Hersek çağdaş sanatına bir bakış sunarken, gençlerin gözüyle ülke tarihine ve sosyal konulara dair yorum ve yansımaları da içeriyor.

27 Eylül 2015 Pazar 16:12 | Son Güncellenme:
3 dakika okunma süresi

Kuruluşundan bu yana, ulusal ve uluslararası birçok üniversite ve sanat kurumuyla yaptığı işbirlikleri ile gençlere ve çağdaş sanata destek veren Suna ve İnan Kıraç Vakfı Pera Müzesi, 10. yılında Bosna Hersek’li gençleri ağırlıyor.  1 Kasım 2015 tarihine kadar devam eden sergi, Bosna Hersek çağdaş sanatına bir bakış sunarken, gençlerin gözüyle ülke tarihine ve sosyal konulara dair yorum ve yansımaları da içeriyor. Pera Müzesi’nin düzenlediği “Günümüz İmgeleri” başlıklı sergide, Saraybosna Güzel Sanatlar Akademisi’nin altı fakültesinden lisans ve yüksek lisans öğrencileri ile mezunlarının resim, heykel, baskı, grafik ve ürün tasarımı gibi farklı alanlardaki eserlerine yer veriliyor.

 

Küratörlüğünü Saraybosna Üniversitesi Felsefe Fakültesi’nden Prof. Aida Abadzic Hodzic’in üstlendiği sergi, Saraybosna Güzel Sanatlar Akademisi işbirliği ve İstanbul Kültürlerarası Sanat Diyalogları Derneği (İKASD) desteğiyle gerçekleştiriliyor.  Sergide, öğrencilerinin çalışmaları arasından yapılan bir seçki aracılığıyla kendilerini İstanbul’a tanıtabilmekten gurur ve mutluluk duyduklarını belirten küratör Prof. Aida Abadzic Hodzic “Saraybosna Güzel Sanatlar Akademisi’nden genç sanatçıların eserlerine yer veren bu sergi, aynı zamanda Saraybosna sanat ortamının tazeliğini ve gençliğini Pera Müzesi’ne taşımayı ve Akademi’deki sınıfların atmosferini kısmen burada yansıtmayı amaçlıyor” diyor.  

 

Dört tematik kategoride çağdaş Saraybosna sanatı Küratör Prof. Aida Abadzic Hodzic öğrencilerin eserlerinin daha çok “sosyo-politik, ekonomik ve kültürel çağdaş gerçeklerin acı verici yönleriyle uğraştığını, bu konuda farkındalık yarattığını, bize seslendiğini, uyardığını, tartışma yaratıp yeni yorumlar sunduğunu” belirtiyor. Prof. Hodzic, “sanatçıların eserlerinde yaptıkları araştırmaları dört ana tematik kategoriye ayırdığını” söylüyor ve bu kategorileri şöyle tanımlıyor: “Toplumsal olarak angaje sanat; içinde yaşadığımız ve hareket ettiğimiz mekan ve zamanın analiz edilip yorumlanması ve kimliğinin incelenmesi; çağdaş sanatta geleneksel öğeler ve bir özgürlük, hayal gücü, oyun ve tinsellik alanı olarak sanat…” Saraybosnalı 80’i aşkın genç sanatçının işlerinden oluşan sergi hem ele alınan temalar, hem ifade biçimleri, hem de kullanılan malzeme açısından son derece geniş bir yelpaze sunuyor. 

EN ÇOK OKUNANLAR

Aralık Ayı Sergileri

Aralık Ayı Sergileri

6 dakika okunma süresi
Gastronomide Yeni Yıl Rehberi: 2025'te En Çok Konuşulacak Restoranlar

Gastronomide Yeni Yıl Rehberi: 2025'te En Çok Konuşulacak Restoranlar

13 dakika okunma süresi
"Cozy" ve Nostaljik Trendlerle Yılbaşı Rehberi

"Cozy" ve Nostaljik Trendlerle Yılbaşı Rehberi

5 dakika okunma süresi
2025 Güzellik Trendleri

2025 Güzellik Trendleri

10 dakika okunma süresi
Dubai'de Festival Sezonu

Dubai'de Festival Sezonu

10 dakika okunma süresi

DAHA FAZLASI

PENCERE BİR KEZ DAHA SEYİRCİ KARŞISINDA

PENCERE BİR KEZ DAHA SEYİRCİ KARŞISINDA

MATISSEİN KOLEKSİYONER YÖNÜ

MATISSEİN KOLEKSİYONER YÖNÜ

BODRUMDA SERGİ

BODRUMDA SERGİ

CONTEMPORARY ISTANBUL 2017 BAŞLIYOR

CONTEMPORARY ISTANBUL 2017 BAŞLIYOR

OĞULCAN KUŞTAN NEW YORKTA İLK SERGİ

OĞULCAN KUŞTAN NEW YORKTA İLK SERGİ

KÜLTÜREL TARİHİN İZLERİ BU SERGİDE

KÜLTÜREL TARİHİN İZLERİ BU SERGİDE

HILTON ISTANBUL BOSPHORUSTA KARMA SERGİ

HILTON ISTANBUL BOSPHORUSTA KARMA SERGİ

31. DOWNLOADS SANAT SERGİSİ AVUSTRALYADA GERÇEKLEŞİYOR

31. DOWNLOADS SANAT SERGİSİ AVUSTRALYADA GERÇEKLEŞİYOR

İNGİLTERE’DE TÜRK LALELERİ

İNGİLTERE’DE TÜRK LALELERİ

VAN GOGH’UN “AYÇİÇEKLERİ” CANLI YAYINDA FACEBOOK’TA

VAN GOGH’UN “AYÇİÇEKLERİ” CANLI YAYINDA FACEBOOK’TA

DIDIER LUDOTUN ÖZEL KOLEKSİYONUNDAN

DIDIER LUDOTUN ÖZEL KOLEKSİYONUNDAN

KAF DAĞI’NIN ARDINDA

KAF DAĞI’NIN ARDINDA