“BİLMEZSİN ELDEKİNİN DEĞERİNİ YOK OLMADAN”

İstanbul Modern’in ev sahipliği, “Yok Olmadan: Doğa ve Sürdürülebilirlik Üzerine Bir Sergi”adını, Kanadalı ozan Mitchell’in şarkısından alıyor: “Bilmezsin eldekinin değerini; yok olmadan.”Sergideki bazı eserler, insanların doğayla uyum içinde varlığını sürdürebilmesine yönelik öneriler içeriyor.

18 Şubat 2016 Perşembe 14:20 | Son Güncellenme:
3 dakika okunma süresi

İstanbul Modern, “Yok Olmadan: Doğa ve Sürdürülebilirlik Üzerine Bir Sergi” ile doğa ve ekolojiyi konu alırken sürdürülebilirlik kavramına da değinen sanatçıları bir araya getiriyor. 5 Haziran’a kadar dünyanın farklı köşelerinden yirmi sanatçı ve sanat grubunu ağırlayan sergi, doğa algımıza dair farklı bakış açıları ve ekosistemle ilişkimize dair yeni farkındalıklar öneren çalışmalara yer veriyor. Sergi, başlığını Kanadalı ozan Joni Mitchell’in 1970’de çıkardığı Big Yellow Taxi” (Kocaman Sarı Taksi) adlı şarkının nakaratından alıyor: “Bilmezsin eldekinin değerini; Yok olmadan.” Bu popüler şarkı yayınlandığı dönemde, dünyayı etkileyen radikal değişiklikler karşısında hızla bilinçlenen bir kuşağın çevre duyarlılığını temsil etmişti.

 

Sergide dünyanın farklı köşelerinden yirmi sanatçı ve sanat grubunu ağırlayan sergi, doğa algımıza dair farklı bakış açıları ve ekosistemle ilişkimize dair yeni farkındalıklar öneren çalışmalara yer veriyor. İstanbul Modern’den Çelenk Bafra ve Paolo Colombo’nun küratörlüğünü yaptığı sergide, Roger Ackling, Bas Jan Ader, Alper Aydın, Bingyi, Jasmin Blasco ve Pico Studio, Charles Dellschau, Elmas Deniz, Mark Dion, Hamish Fulton, Rodney Graham, Lars Jan, Mario Merz, Maro Michalakakos, Joni Mitchell, Yoko Ono, Camila Rocha, Canan Tolon, ikonoTV, Francesco Garnier Valletti ve Pae White tarafından hazırlanan resim, çizim, heykel, yerleştirme, fotoğraf ve hareketli görüntüler yer alıyor. Bafra ve Colombo, serginin amacını “doğaya özlemin, yaşanabilir bir dünyanın ve sürdürülebilir bir ekolojik dengeye duyulan arzunun tezahürü” olarak nitelendiriyor.

 

Sergi, ‘Yok Olmadan’ insanın doğa ve ekosistemle kurduğu ilişkiyi sanat yoluyla pekiştirmeyi ve sürdürülebilirlik kavramına sanat aracılığıyla bakarak çözüm odaklı yeni bakış açıları getirmeyi hedefliyor. 19. yüzyıldan günümüze farklı dönemlerden sanatçıların doğayı nasıl algıladıklarını ve sürdürülebilirlik kavramıyla ilişkilerini yansıtan çalışmalarda, insanın bitki ve hayvanlar başta olmak üzere tüm ekosistem ile etkileşimine dair yorumlara ve yenilikçi önerilere yer veriliyor. Sergideki yapıtlardan bazıları büyük ekolojik meseleleri çözmenin olanaksızlığına işaret ediyor.

EN ÇOK OKUNANLAR

Türk ve İngiliz Zarafetinin Yansıması: Lion Diamond

Türk ve İngiliz Zarafetinin Yansıması: Lion Diamond

1 dakika okunma süresi
Cupra City Garage 10. Lokasyonuyla İstanbul'da

Cupra City Garage 10. Lokasyonuyla İstanbul'da

1 dakika okunma süresi
John Galliano Maison Margiela'ya Veda Etti

John Galliano Maison Margiela'ya Veda Etti

5 dakika okunma süresi
Kesintisiz Mobilite için Yeni Adım

Kesintisiz Mobilite için Yeni Adım

2 dakika okunma süresi
Merve Tüfekçi Emre'nin İlk Sergisi

Merve Tüfekçi Emre'nin İlk Sergisi

1 dakika okunma süresi

DAHA FAZLASI

10 SANATÇI BİR GALERİDE

10 SANATÇI BİR GALERİDE

İNGİLTERE’DE TÜRK LALELERİ

İNGİLTERE’DE TÜRK LALELERİ

PENCERE BİR KEZ DAHA SEYİRCİ KARŞISINDA

PENCERE BİR KEZ DAHA SEYİRCİ KARŞISINDA

DIDIER LUDOTUN ÖZEL KOLEKSİYONUNDAN

DIDIER LUDOTUN ÖZEL KOLEKSİYONUNDAN

TAKASHI MURAKAMI CHICAGO'DA

TAKASHI MURAKAMI CHICAGO'DA

31. DOWNLOADS SANAT SERGİSİ AVUSTRALYADA GERÇEKLEŞİYOR

31. DOWNLOADS SANAT SERGİSİ AVUSTRALYADA GERÇEKLEŞİYOR

POP ART İKONU MÜNİHTE

POP ART İKONU MÜNİHTE

BODRUMDA SERGİ

BODRUMDA SERGİ

KÜLTÜREL TARİHİN İZLERİ BU SERGİDE

KÜLTÜREL TARİHİN İZLERİ BU SERGİDE

HEYKEL SANATININ USTALARINA SAYGI

HEYKEL SANATININ USTALARINA SAYGI

KAF DAĞI’NIN ARDINDA

KAF DAĞI’NIN ARDINDA

OĞULCAN KUŞTAN NEW YORKTA İLK SERGİ

OĞULCAN KUŞTAN NEW YORKTA İLK SERGİ