Sürüş Deneyimi: Audi e-tron GT

Tüm dünyada ilk kez 2018 Los Angeles Otomobil Fuarı'nda gün yüzüne çıkan ve otomobil dünyasında radikal bir değişimi simgeleyen Audi e-tron GT'yi yakından inceliyoruz.

YAZAR: Ertan Demirbilek
ABONE OL
8 Nisan 2024 Pazartesi 17:00 | Son Güncellenme:
8 dakika okunma süresi
Sürüş Deneyimi: Audi e-tron GT

Audi'de Sürdürülebilirlik:

Audi'nin sürdürülebilir, elektrikli premium mobilite sağlayıcısı olmak hedefiyle geliştirdiği Audi e-tron GT ile buluşmamız Doğuş Otomotiv'in Maslak'taki yerleşkesinde başladı. İlk andan itibaren bizi etkileyen bu model, kıvrımlı ve kaslı hatlarıyla dikkat çekiyor. Tasarımın her açıdan ortak paydası ise rüzgar direnci; zira Audi e-tron GT'nin sürtünme katsayısı 0.24 N. ile hayli düşük. Bu değer Bugatti Chiron'dan bile daha düşük.

Audi e-tron GT Motoru:

Bu canavar 530 hp güç, 640 Nm. torka sahip; 0'dan 100 kilometreye hızlanmasını sadece 4.1 saniyede tamamlıyor. Otomobilin tam ortasında mükemmel bir ağırlık dağılımı oranıyla yerleştirilen bataryalar 83.7 kWh. kapasiteye sahip. Otomobildeki ivmelenme sizi koltuğunuza yapıştıran cinsten.

Audi e-tron GT Şarj Kapasitesi:

488 kilometreye kadar menzil vadeden ve % 5'ten %80'e 22.5 dakikada şarj olabilen otomobilin 800 voltluk lityum iyon pilleri hem sürüşte hem de şarj esnasında oldukça verimli. Desteklenen maksimum şarj hızı ise 270 kWh. Otoban ağırlıklı 400 kilometreyi biraz geçen bir sürüşün ardından, yüksek hızlı şarj istasyonunda otomobilimiz şarj olurken biz keyifli bir mola vermiş olduk; alışveriş merkezindeki ihtiyaçlarımızı karşılayana kadar da bataryalarımız dolmuştu. Bu arada ortalama tüketim değerimiz de 21 ile 24 kWh. arasında gezindi.

Audi e-tron GT Alt Yapısı:

Tamamen ve doğuştan elektrikli Audi e-tron GT, Porshe Taycan ile aynı alt yapıyı kullanıyor. Dikkatli gözlerin ortak tasarım izlerini yakalayabildiği bu otomobilde akıllı rüzgar kanalları ile sürüş dinamiklerine pozitif etkiler elde edilmiş. Otomobilin yolu kavrayışı ve özellikle virajlardaki sürüş istikrarı hayli güçlü. Modelde şarj bağlantıları iki tarafta da 'a' sütunları altında konumlandırılmış. Sol tarafta evde şarj için AC, sağ tarafta ise hızlı şarj üniteleri için DC bağlantı noktaları yer alıyor.

Audi e-tron GT Farları:

Audi'nin en başarılı olduğu işlerden biri de ışık imzası. Bu otomobilde kullanılan lazer ışıklı Matrix LED farlar da elektrikli vurgusunu arttıran 'mavi x' iziyle biten bir ışık dansı ile karşılama yağıyor.

Audi e-tron GT Tasarımı:

Markanın bu modelde kullandığı animasyonlu LED arka stoplar ise şerit halinde arabanın tüm arka yüzeyi boyunca uzanıyor. 405 litre bagaj kapasitesine sahip Audi e-tron GT'de içten yanmalı otomobillerde olduğu gibi ön orta bölümde konumlanan bir motor olmadığından, kaputun altında 85 litrelik bir bagaj haznesine daha var. Arka bölümle bütünleşik şekilde dizayn edilen spolier 120 km. hızdan sonra otomatik olarak açılıyor. Ayrıca içerideki kontrol panelinde manuel olarak da açıp kapatılabiliyor.

Aerodinamik tasarımıyla rüzgar direncini en aza indiren Audi e-tron GT, kıvrımlı katlarıyla asfaltla bütünleşen ve tüm gücü hissettiren bir otomobil olmuş. Bunun yanında sahip olduğu tüm teknoloji ve sürüş yarımcılarıyla da son drece güvenli bir otomobil. Ön tamponun altına yerleştirilen kocaman çarpışma önleyici ve adaptif hız sabitleyici sensörleri sayesinde bu otomobil yol, sürüş şartları ve anlık trafik bilgilerini kolaylıkla okuyabiliyor.

Audi e-tron GT Aerodinamik Yapısı:

Otomobilde kullanılan 21 inç'lik jant ve lastikler aerodinamik olarak optimize edilmiş ve sürüş dinamiklerine ekstra katkı sağlayacak şekilde tasarlanmış. Çok kısa sürede yüksek hızlara ulaşabilen elektrikli otomobillerin en büyük ihtiyaçlarından biri de hiç kuşkusuz iyi bir fren performansı. Audi bu otomobilde seramikten yapılmış 360 mm. ve opsiyonel olarak 420 mm'lik diskler kullanmış.

Audi e-tron GT İç Tasarımı:

Otomobilin içine girdiğimizde bizi tam bölünmüş orta konsol, sürücü ve yolculara farklı açılarla ulaşabilen bir ön konsol karşılıyor. Özellikle belirtmeliyiz, gece ambiyans aydınlatmaları fevkalade. Efficiency, comfort, dynamic ve kendi ayarlarınızı girebileceğiniz individual sürüş modlarını orta konsolda ve sürücüye dönüş konumlanan ekrandan seçebiliyosunuz. Otomobilin yaptığınız seçime göre yükseklik, süspansiyon sertliği, direksiyon ve pedal tepkimelerini değiştirdiğini de söylemeliyiz.

Audi e-tron GT Koltukları:

Otomobilde arka koltuk yolcuları için yeterli baş ve diz mesafesi sunulmuş. Arka tarafta biraz basık bir hissiyat olsa da Audi e-tron GT'nin bir spor otomobil olduğunu unutmamak lazım.

Işıtmalı, soğutmalı, bütünleşik kafalıklarıyla ve yanal yüzeyleriyle çok iyi kavrayan sportif koltuklar otomobilin sürüş keyfini ve spor otomobil hissiyatını güçlendiriyor. Son olarak akıllı termal ısı yönetim sistemi ile otomobilin her şartta menzil kaybını önemli ölçüde engellediğini de satırlarımıza ekleyelim. Audi e-tron GT'nin güncel başlangıç fiyatı ise 9.352.761 Türk Lirası.


Sürüş Deneyimi: Citroen C5 Aircross SUV

Sürüş Deneyimi: Chery Omoda 5

Sürüş Deneyimi: Volswagen Grand California 600

EN ÇOK OKUNANLAR

Denizden Sofraya: İstanbul'un En İyi Deniz Ürünleri Restoranları
Denizden Sofraya: İstanbul'un En İyi Deniz Ürünleri Restoranları

Denizden Sofraya: İstanbul'un En İyi Deniz Ürünleri Restoranları

1 dakika okunma süresi
Notre Dame Katedrali Kapılarını Yeniden Açtı
Notre Dame Katedrali Kapılarını Yeniden Açtı

Notre Dame Katedrali Kapılarını Yeniden Açtı

2 dakika okunma süresi
2025 Altın Küre Adayları Açıklandı
2025 Altın Küre Adayları Açıklandı

2025 Altın Küre Adayları Açıklandı

16 dakika okunma süresi
"Mufasa: Aslan Kral" Galası'nda Beyonce ve Blue Ivy'den Metalik Uyum
"Mufasa: Aslan Kral" Galası'nda Beyonce ve Blue Ivy'den Metalik Uyum

"Mufasa: Aslan Kral" Galası'nda Beyonce ve Blue Ivy'den Metalik Uyum

1 dakika okunma süresi
Bir Tenorun Hikayesi: Mario Frangoulis'in Sanatla Geçen 35 Yılı
Bir Tenorun Hikayesi: Mario Frangoulis'in Sanatla Geçen 35 Yılı

Bir Tenorun Hikayesi: Mario Frangoulis'in Sanatla Geçen 35 Yılı

20 dakika okunma süresi

DAHA FAZLASI

2025 Dolunay Ne Zaman? İşte Bilmeniz Gereken Her Şey
2025 Dolunay Ne Zaman? İşte Bilmeniz Gereken Her Şey

2025 Dolunay Ne Zaman? İşte Bilmeniz Gereken Her Şey

Adler'in Yeni Ballerina Koleksiyonu
Adler'in Yeni Ballerina Koleksiyonu

Adler'in Yeni Ballerina Koleksiyonu

LOEWE, Türkiye'de İlk Mağazasını Açtı
LOEWE, Türkiye'de İlk Mağazasını Açtı

LOEWE, Türkiye'de İlk Mağazasını Açtı

İlişkilerde Doğru Bilinen Yanlışlar
İlişkilerde Doğru Bilinen Yanlışlar

İlişkilerde Doğru Bilinen Yanlışlar

Gap'in ikonik klasikleri, Cult Gaia'nın estetik stili ile buluşuyor
Gap'in ikonik klasikleri, Cult Gaia'nın estetik stili ile buluşuyor

Gap'in ikonik klasikleri, Cult Gaia'nın estetik stili ile buluşuyor

Aralık Ayında Çocuklara Özel Yeni Yıl Etkinlikleri
Aralık Ayında Çocuklara Özel Yeni Yıl Etkinlikleri

Aralık Ayında Çocuklara Özel Yeni Yıl Etkinlikleri

Uzun ve Kaliteli Yaşam İçin Altın Kurallar
Uzun ve Kaliteli Yaşam İçin Altın Kurallar

Uzun ve Kaliteli Yaşam İçin Altın Kurallar

Miniklerin Yeni Yıl Hediyeleri Minycenter'da
Miniklerin Yeni Yıl Hediyeleri Minycenter'da

Miniklerin Yeni Yıl Hediyeleri Minycenter'da

PERALUNA'dan Doğadan İlham Alan Renkler ve Doku Oyunları
PERALUNA'dan Doğadan İlham Alan Renkler ve Doku Oyunları

PERALUNA'dan Doğadan İlham Alan Renkler ve Doku Oyunları

Giochi Preziosi Türkiye'deki 15. Yılını Kutluyor
Giochi Preziosi Türkiye'deki 15. Yılını Kutluyor

Giochi Preziosi Türkiye'deki 15. Yılını Kutluyor

Kaygı ve Stresle Baş Etmek için Anda Kal. Peki, Nasıl?
Kaygı ve Stresle Baş Etmek için Anda Kal. Peki, Nasıl?

Kaygı ve Stresle Baş Etmek için Anda Kal. Peki, Nasıl?

Bvlgari'den İtalyan Sanatının Işıltısıyla Yeni Yıl Kutlaması
Bvlgari'den İtalyan Sanatının Işıltısıyla Yeni Yıl Kutlaması

Bvlgari'den İtalyan Sanatının Işıltısıyla Yeni Yıl Kutlaması