(Ferda Art Platform, 16 Şubat – 1 Nisan)
Koleksiyonerlerin koleksiyonlarından seçtikleri eserler ile seçilen sanatçıların yeni eserlerini bir araya getiren ''7 Koleksiyoner 7 Sanatçı'' isimli serginin ikinci edisyonu 16 Şubat'ta Ferda Art Platform'da izleyicilerle buluşuyor. İlk edisyonu geçen yıl düzenlenen sergi bu yıl yalnızca kadın koleksiyoner ve kadın sanatçıların katılımı ile gerçekleşiyor. Yedi koleksiyonerin kendi koleksiyonlarından seçtikleri birer eser serginin referans noktasını oluşturuyor. Seçilen eserin sanatçısı koleksiyonda bulunan eserine eşlik eden iki yeni eser daha üretiyor. Böylelikle yedi farklı sanatçının çeşitli mecralarda üretilmiş üçer adet eseri sergiyi meydana getiriyor. Bulundukları özel koleksiyonlardan çıkıp sanat izleyicileri ile yeniden buluşan eserler aynı zamanda sanatçıların güncel üretimleriyle birleşip sanatçının pratiğini ve değişimini yansıtma özelliği de taşıyor. Rezzan Benardete, Banu Çarmıklı, Gülin Dökmeci, Şeli Elvaşvili, Nesrin Esirtgen, Tansa Mermerci Ekşioğlu ve Nesrin Sarıoğlu'nun koleksiyonlarında bulunan; Güneş Terkol, İpek Duben, Şükran Moral, İrem Tok, Aras Seddigh, İnci Furni ve Leyla Gediz imzalı eserleri, 25 Mart'a kadar "7 Koleksiyoner 7 Sanatçı" sergisinde görebilirsiniz.
Adres: Maçka Cad. Ralli Apt. 37/7, K:5 Teşvikiye, Şişli, İstanbul
(Taksim Sanat, 7 Şubat – 26 Mart)
Küratörlüğünü Banu Seyhan'ın üstlendiği "1002. Gece" adlı çağdaş sanat sergisi, "1001 Gece Masalları"na atıfta bulunarak her sanatçının kendi dilinden; kendi dili ile kurduğu öznel ve incelikli ilişkisinden 1002. Gece'ye yazılan bir masala davet ediyor. Gaye Su Akyol, Tuğçe Arıöz, Zeynep Aslanoba, Deniz Avşar, Büşra Aydagün, Kübra Boy, Nur Çağlak, Aslı Çelikel, Bedia Ekiz, Ece Haskan, Ecem Dilan Köse, Ayşe Uluçay, Melda Yaramış, Cansu Yıldıran ve Beyza Yıldırım'ın eserlerinin bulunduğu sergi; analogdan dijitale, her sanatçının kendi pratiğine ve anlatımına dair geniş bir yelpazede farklı teknikler sunuyor. 15 kadın sanatçının Türk mitleri, Şahmeran, Kybele ve eşitlik gibi konuları odağına aldığı "1002. Gece", 7 Şubat – 26 Mart tarihleri arasında Taksim Sanat'ta görülebilir.
Adres: Cumhuriyet Cad. No: 26, Beyoğlu, İstanbul
Telefon: 0212 245 20 68
(Yapı Kredi bomontiada Galeri, 10-26 Şubat)
Kağıt sanatçısı ve sahne tasarımcısı Atay Gergin'in ekolojik yaşam dengesi ve çevresel dinamikleri merkezine alan "HUMANIMALIUM" sergisi, sanatçının kağıt, ahşap ve buluntu nesnelerden oluşturduğu eserlerini içeriyor. Ağırlıklı olarak kağıtla üretim yapan, üç boyutlu eserlerde ise yardımcı malzeme olarak ahşap ve buluntu nesneler kullanan Gergin, çalışmalarında sıklıkla kullandığı kafatası formu aracılığıyla izleyenlere doğanın en temel kurallarına dair bir sorgulama ortamı sunuyor. İnsanoğlunun ekolojik yaşam dengesi içindeki illüzyonunu kırma ve farkındalık seviyesini artırma kaygısı taşıyan sanatçı, "HUMANIMALIUM" sergisindeki eserleri ile bir bütün olarak ekolojik denge ve doğa ile tam bir uyumla var olabileceğimiz bir dünyanın mümkün ve hatta zorunlu olduğu gerçeğine odaklanarak, acilen üretmemiz gereken gerçekçi stratejilerin ihtiyacına işaret eden bir bilinci oluşturmayı hedefliyor.
Adres: Merkez Mah. Silahşör Cad. Birahane Sk. Tarihi Bomonti Bira Fabrikası, No:1, Şişli, İstanbul
Telefon: 0212 230 21 62
(Dirimart Pera, 8 Şubat – 19 Mart)
Londra'da yaşayan ve çalışan sanatçı Berke Yazıcıoğlu'nun kişisel sergisi "Gece Vakti"nde sanatçının son dönemde ürettiği resim ve çizimleri yan yana geliyor. Yazıcıoğlu, beden ve nesneler üzerinden kurguladığı, izleyicinin deneyimiyle bütünleşerek tamamlanan pratiği resim ve grafikle iç içe geçiriyor. Sanatçının minimal öğelerle bir klasik müzik kompozisyonu gibi tasvir ettiği, tanımlanmamış, cinsiyetsiz bedenler ve soyut imgelerle işlediği resimler aksak bir ritimle bir bütünün parçaları halinde sunuluyor. Resimlerinde gece karanlığında beliren ya da bir kısmı karanlığa mahkum olan formlar, Yazıcıoğlu'nun elinde tenden soyutlanan bedenlerle bir tür cisimsiz arzu nesnelerine dönüşüyor.
Adres: Evliya Çelebi, Meşrutiyet Cad. No: 99, Beyoğlu, İstanbul
Telefon: 0212 232 66 66
(Vision Art Platform, 8 Nisan'a kadar)
Berna Dolmacı'nın resim, kolaj ve doğal malzemeler kullanılarak gerçekleştirilmiş mekan yerleştirmeleri, artık kaçınılmaz olan bir hakikatin, küresel geleceği tehdit eden çevre kirliliğinin ve bu gerçeğin insan üstündeki olumsuz etkilerinin kararlı ve atak bir biçimde irdelenmesini gösteriyor. Doğada yaşayarak ve çalışarak kendi ürettiği organik malzemelerle gerçekleştirdiği yapıtlarını, küresel çevrenin geleceği için bir iyileştirme eylemi olarak sunuyor. Yapıtların üretim sürecindeki üç aşama geleneksel çizgi resim içeren eskiz defteri, tuval üstüne organik boya ile yapılmış manzaraları, yine doğal boya ile renklendirilmiş atık kağıtlarla oluşturulan minimalist doğa kolajları ve aynı yöntemlerle ürettiği kağıt ve bezlerle gerçekleştirdiği mekan yerleştirmeleri sanatçının amacını ve ideolojisini etkin biçimde yansıtıyor. Sanat yapıtlarına bütün zamanlarda konu olan, geleneksel anlamda da özellikle resim sanatının temel imgesi olan doğanın günümüzdeki eleştirel estetik sürecinde nasıl göründüğü ya da gösterildiğine odaklanan bir yapıt üretimiyle izleyiciyi uyarıyor.
Adres: Süleyman Seba Cad. Akaretler, No: 35, Beşiktaş, İstanbul
(Pg Art Gallery, 20 Şubat'a kadar)
Ali Şentürk, Cansu Sönmez, Derya Geylani, Gözde Can Köroğlu, Ömer Faruk Yaman, Sevim Kaya ve Sinem Demirci'nin farklı malzemeler ve teknikler kullanarak ürettikleri çalışmalarının yer aldığı "Bildiğin gibi değil!" başlıklı sergi, 20 Şubat'a kadar sanatseverlerle buluşuyor. Alışık olduğumuz bedenler, nesneler, bitkiler ve besinler, bu sergide ezberbozan bir biçimde simüle edilerek izleyiciye sunuluyor. Kendi bağlamından uzaklaşan bu 'şey'ler, galeri mekanıyla bütünleşerek yeni birer anlam üretiyorlar.
Adres: Atatürk Oto Sanayi Sitesi, 6. Sk. No: 171, Maslak, Sarıyer, İstanbul
Telefon: 0212 252 80 00
(Arter, 9 Şubat – 24 Eylül)
"Bugün de Yaşıyorum", Türkiye çağdaş sanatının öncülerinden Cengiz Çekil'in bugüne kadar gerçekleşmiş en kapsamlı sergisi olma niteliğini taşıyor. Bu retrospektif sergi, sanatçının 1970'lerden 2015'teki vefatına kadar cesur ve deneysel bir yaklaşımla ürettiği, kimi ilk kez izleyiciyle buluşacak farklı dönemlerden eserlerini içeren geniş bir seçkiyle sanatçının pratiğine derinlikli bir bakış sunuyor. Arter'in 4. katında başlayan ve 3. katında devam eden sergi, Cengiz Çekil'in zaman, tekrar, enerji, direniş ve ritüel gibi kavramlar etrafında ürettiği eserlerinin güncelliklerinin altını çizerken sanatçının bir eğitimci olarak gelecek kuşaklara aktardığı değerlerin önemini de vurguluyor.
Adres: Irmak Cad. No: 13 Dolapdere, Beyoğlu, İstanbul
Telefon: 0212 708 58 00
(The Stay Boulevard Nişantaşı, 2 Nisan'a kadar)
Resmin şairi Devrim Erbil'in dünyaca ünlü İstanbul eserlerinin yeni serisi "Neonist By Devrim Erbil", 2 Nisan' kadar The Stay Boylevard'da izleyiciyle buluşuyor. Dünyaca ünlü ressam Devrim Erbil'in en geniş NFT koleksiyonunu orijinal, giclee ve limitli seri eserleri ile birlikte sanatseverlerle buluşturan ve Renko London organizasyonu, Renk Erbil küratörlüğünde hayata geçen "Neonist by Devrim Erbil" sergisi, Erbil Kare ve The Stay Boulevard Nişantaşı proje ortaklığıyla açıldı. Seri, sanatçının klasikleşmiş İstanbul konseptlerini neon renklerle yenilemesinden doğuyor, aynı zamanda yeni dijital sanat akımı NFT serileri ile sanatçının en kapsamlı NFT serisi olarak dikkati çekiyor.
Adres: Harbiye, Teşvikiye Cad. No: 41, D: 41A, Şişli, İstanbul
Telefon: 0212 970 78 38
(Kun Art Space, 4 Şubat – 12 Mart)
Dicle Çiftçi'nin güneş ve gün ışığı temalarından yola çıkarak hayata geçirdiği son sergisi "Eve Giren Güneş Kadar Güneşleniyorum", ilk defa görülecek eserlerden oluşuyor. Pandemide, hepimizin evlere kapandığımız dönemde, tam da gün ışığından yoksun kaldığımız ve ona ihtiyaç duyduğumuz sırada güneş ve gün ışığıyla derin bir bağ kuran sanatçı, eserlerinde bu temayı sıklıkla kullanıyor. Doğal gün ışığının bize verdiği mutluluk, huzur ve güven duygusu ve güneşi göremediğimiz anda hissedilen güvensizlik, Çiftçi'nin ilham noktalarını oluştururken sanatçı, bir yandan binlerce yıldır insanlar için çok mühim ve hatta tapınılası bir yere sahip olan güneşin neden ve nasıl bu kadar önemli hale geldiği konusunu sorguluyor. Pencereden yansıyan ışıkla yetinmek zorunda kalan, kendi dünyasına çekilmiş kadın figürleri, sanatçının çalışmalarında sıklıkla yer ediniyor.
Adres: Cemalpaşa Mah. 63012 Sokak No:10/A H. Keskin Apt. Zemin Kat, Seyhan, Adana
Telefon: 0322 225 56 40
(Galeri Diani, 4-22 Şubat)
Son yıllarda kendinden sıkça söz ettiren, hayalindeki imgeleri, masalsı bir dille sanatına ve kullandığı malzemelere aktaran seramik sanatçı Elif Saltık, "Haki" adlı kişisel sergisiyle 4 Şubat'ta Galeri Diani'de. Elif Saltık, "Bir fincana, bir çanağa, bir pano ya da bir heykele baktığınızda sizi gülümsetmeli belki de düşündürmeli" diye açıklıyor çalışmalarını. Yapıtlarının yanına eşlikçi olarak doğadan gelen gerçek parçalar ekliyor çünkü sanatçının asıl çıkış noktası doğa. "Eserlerim, bana göre bakıp göremediğimiz formlar, renkler, dokulardan oluşuyor ve ben kısmen de olsa yakalayabildiklerimi insan hikayeleri ile birleştirdiğimde sanki fantastik bir dünya işliyorum çamurun üzerine. Özellikle ağaç ve toprak doku, form ve yapı olarak benim yaratıcılığımı inanılmaz tetikliyor. Doğa temasını insan figürleri ile birleştirerek her türlü duygu birikimimi pişmiş toprakla bütünleştirip izleyiciye sunuyorum" diyor.
Adres: Bostanbaşı Cad. No: 3D, Beyoğlu, İstanbul
Telefon: 0212 244 31 34
(Galeri Bosfor, 25 Şubat'a kadar)
Erman Özbaşaran'ın "Muvazene" isimli dördüncü kişisel sergisi, 25 Şubat'a kadar Galeri Bosfor'da ziyaretçilerle bir araya geliyor. Yüzey ve renk üzerine odaklanan büyük boyutlu resimlerin yer aldığı sergide sanatçı, bakışın hafızasını görsel bir dile çeviriyor. Erman Özbaşaran, "Muvazene" sergisi ile büyük ölçekli resimlerinde espasa, yüzeyin bölünmesine, renk etkilerine ve kompozisyonun dengesine eğiliyor. Sanatçı, bir manzaraya bakışımızla kodladığımız zaman ve mekan algısını, hafızamızdaki ve hatıramızdaki manzaranın değişkenliğiyle yeniden ele alıyor. Manzarayla kodlanan bir bakışın izleri, sanatçıyı, resim yüzeyinde anlamdan tekniğe evrilen bir yolculuğa çıkarıyor.
Adres: Mumhane Cad. No: 50, Kat: 3, Beyoğlu, İstanbul
(C.A.M Galeri, 21 Şubat'a kadar)
"Fragmanlar" başlıklı grup sergisi, 21 Şubat'a kadar C.A.M Galeri'de ziyaretçilerini bekliyor. Sergide hem galerinin temsil ettiği hem de kadroya yeni katılan sanatçıların farklı disiplinlerde yapıtlarına yer veriliyor. Ortak temanın "umut" olduğu vurgulanan "Fragmanlar" sergisinde Sidar Baki, Mine Birgen, Tevfik Çelebi, Peter Hristoff, Serdar Kaynak, Melike Kılıç, Matt Lifson, Dieter Mammel ve Yavuz Tanyeli'ye ait eserler görülebilir.
Adres: Firuzağa, Çukurcuma Cad. 38/A, Beyoğlu, İstanbul
Telefon: 0212 245 79 75
(Decollage Art Space, 17 Şubat – 17 Mart)
Graffiti sanatçısı Gölge Artizm'in üretimlerine kapsamlı bir bakış imkanı sunan yeni kişisel sergisi "Lal Gece", 17 Şubat'ta Decollage Art Space'de yerini alıyor. Graffiti, kaligrafi, tattoo ve airbrush tekniklerini aynı anda kullanan sanatçının yeni sergisi, sokak sanatının, birçok disiplin ile diyaloğuna tanık olmaya davet ediyor. Birçok kurum ve kişiyle iş birlikleriyle dikkatleri üzerine çeken Gölge Artizm, bu defa "tek ruhtan çıkmış karma sergi tadında" olarak tanımladığı kişisel sergisiyle karşımıza çıkıyor. Sanatçının, sokak sanatını birçok disipline entegre ettiği ve bu birliktelikten doğan birçok melez eserin yer aldığı sergi, zıtlıkların uyumundan ilham alıyor.
Adres: Suadiye Mah. Müzeyyen Sk. No:4/1, Kadıköy, İstanbul
(Grand Hyatt İstanbul, 28 Şubat'a kadar)
Grand Hyatt İstanbul, "Grand Art" kapsamında düzenlediği sanat etkinlikleriyle üç kadın sanatçıyı bir araya getiriyor. Şubat ayının sonuna kadar Ressam Zehra Soltani, Heykeltraş Parisa Nami ve Heykeltıraş Orkide Akkoç'ın eserleri, "Grand Art" ile seyirciyle buluşuyor. Orkide Akkoç izleyiciyi bilinçaltının farklı katmanları arasında içsel bir yolculuğa davet edip öyküsünü; samimiyet, aidiyet, özgürlük, haz ve cesaret olgularının iç içe geçtiği çok boyutlu ifadelere dönüştürüyor. Gözlerini açtığından beri renklerle bağlı olduğunu söyleyen Zehra Soltani, çocukluğundan beri gözlemlediklerini tuval üzerinde sergiliyor. Çeşitli kültürlerdeki renklerin karıştığı toplum hareketlerini kendi kişisel yorumu ile hayatın uçsuz bucaksız manzaralarını sunuyor. Heykeltıraş Parisa Nami, doğada dolaşıp muhteşem manzaranın tadını çıkarmak, saf su, kuş cıvıltısı ve ağaçları hareket ettiren esintiyi hayret verici bulmasından ilham alarak oluşturduğu kuşlardan oluşan koleksiyonunda ahşap parçalarını göz alıcı bronz parçalar ile birleştiriyor.
Adres: Harbiye, Taşkışla Cad. No: 1, Şişli, İstanbul
Telefon: 0212 368 12 34
(Ka, 4 Mart'a kadar)
Ka, Irmak Canevi'nin doğup büyüdüğü Ankara'daki ilk kişisel sergisi "İki Limon Çekirdeği"ne ev sahipliği yapıyor. Serginin ismine ilham kaynağı olan iki limon çekirdeği, Canevi'nin 2020 yılında her gün bir nesne seçerek biriktirdiği 366 kalemlik envanterin en küçük ve en sevimli parçası. Sergi üç farklı odak etrafında tasarlanıyor; Canevi'nin, bir yıllık birikimin tamamını taşıyan ambalaj köpüğünden inşa ettiği bir yapı, ön yüzünde koleksiyonun fotoğraflarına yer veren ve arkasında bunların nereden gelip, nasıl ve neden seçildiklerinden bahseden afişler ve son olarak, topladığı şeylerin görselleriyle oynayarak ürettiği kolajlar.
Adres: Cinnah Cad. 1/B Kavaklıdere, Çankaya, Ankara
Telefon: 0312 465 01 25
(Ortaköy Kethüda Hamamı, 3-27 Şubat)
Dans, performans, fotoğraf, kamera ve dijital estetik alanlarında çalışan çok yönlü Fransız sanatçı Mathieu Forget, nam-ı diğer Forgetmat, Institut Français Türkiye'nin daveti ve Beşiktaş Belediyesi'nin desteğiyle "Yolculuğa Davet #4" adlı sergisi ile Şubat ayında Ortaköy Kethüda Hamamı'na konuk oluyor. Kasım 2021'de, Institut Français'nin daveti üzerine Türkiye'ye gelen ve "Uçan Fransız" olarak anılan sanatçı, ülkenin en önemli kültürel varlıklarının bulunduğu yerleri ziyaret etti. Zamanı askıya alarak, koreografisini gerçekleştirirken o alanların güzelliklerini öne çıkardı. Gerçeküstü ve şiirsel bir anlatımla sahnelediği "Tuz Gölü", sanatçının sembolleşen çalışmaları arasında yerini aldı. Yolculuğa Davet #4" sergisi alışılmadık bir performans ile açılıyor. Uğurhan Akdeniz tarafından tasarlanan açılış etkinliği için özel olarak hazırladığı performansında, Forgetmat'e sema performansı ile Alper Akçay katılırken, Neyzen Burak Malçok ilk defa bu sergide dinlenecek yeni single'ı "Ebabil" ile bu yolculuğun sesi oluyor. Sergide sanatseverler, artırılmış gerçeklik uygulamasıyla, seçili resimlerde dans videolarını da izleyebilir.
Adres: Muallim Naci Cad. 21/A, Ortaköy, Beşiktaş, İstanbul
Telefon: 0212 351 93 90
(Galeri Nev İstanbul, 10 Şubat – 4 Mart)
Cumhuriyetle yaşıt olan Nejad Devrim, modern Türkiye Cumhuriyeti'nin inşasına paralel olarak modern Türk resmini inşa eden sanatçılar arasında gösteriliyor. 1947 yılında ilk kişisel sergisini Galerie Allard'da açan sanatçı, Paris'te kişisel sergisini açan ilk Türk sanatçı unvanını alırken eş zamanlı olarak da Türk resminin ilk soyut örneklerini gerçekleştirmişti. 1950'li yıllarda değişen soyutlamalarıyla ve Doğu'ya özgü bir görsel dille öne çıktı. Çağdaş Türk resminin gelişiminde büyük bir rol oynayan Nejad Devrim'in zengin renk anlayışı, lekeci yaklaşımı ve lirik soyut anlatımları, bu kez 100. yaşına denk düşen bir zamanda izleyiciyle yeniden etkileşime girerek yeni yorumlara açılmayı bekliyor.
Adres: Mısır Apt. İstiklal Cad. No: 163, Kat: 4, Beyoğlu, İstanbul
Telefon: 0212 252 15 25
(Dirimart Dolapdere, 2-26 Şubat)
Peter Zimmermann'ın yakın dönemde ürettiği işleri bir araya getiren beşinci kişisel sergisi "Sticker", sanatçının kendine has tekniğiyle tuvale işlediği sanal algoritmalara odaklanıyor. Zimmermann 2014 yılından beri, imaj dosyalarını izlenimci bir dikiş formunda görüntüleyip ortaya çıkan motifi yağlı boya tabloya aktaran ve "Van Gogh Anahtarı" denen bir algoritma yardımıyla bu yöntemi uyguluyor. Yağlı boya tablonun yoldan saptıktan sonra, bilgisayarın sanata ve sanatçıya dair tüm unsurları ortadan kaldırmasıyla yeniden kendine döndüğü izlenimini veren eserler yaratıyor. "Sticker" sergisinde yeni epoksi reçine tablolar, etiket oluşumlarıyla bir araya geliyor.
Adres: Hacı Ahmet Mah. Irmak Cad. 1-9, Dolapdere, İstanbul
Telefon: 0212 232 66 66
(Vision Art Platform, 25 Şubat'a kadar)
Pınar Akkurt'un Vision Art Platform'daki "Şeyler" adlı sergisi ileri dönüşüm temelinde atıkların geleceğini tayin edebilecek, onları dönüştürerek başka neler yapılabileceğini ve yaşamsal döngüye nasıl kazandırılabileceğini sorguluyor. İleri dönüşüm, kısaca yaratıcı yeniden kullanım anlamına geliyor. "Şeyler" sergisi ise Pınar Akkurt'un ileri dönüşüme odaklandığı, mekana özgü yerleştirmeler, heykeller ve videolar ile disiplinler arası pratiklerdeki üretimlerini sunuyor. Akkurt, üretimlerinde gündelik nesneleri, ulaşılması kolay objeleri ve normal zamanda çöpe gidecek malzemeleri dönüştürüyor. Sergide plastik poşetler, karton ve teneke kutular, gündelik ambalaj atıkları, mutfak aletleri vb. birçok nesne var olan formunun dışında bizi karşılıyor.
Adres: Süleyman Seba Cad. Akaretler, No: 35, Beşiktaş, İstanbul
(Sevil Dolmacı Art Gallery, 25 Şubat'a kadar)
"Playful Minds" isimli sergi; Christo, Theodore Boyer, Devon Dejardin, Sam Jablon, Royal Jarmon, Kan Seidel, Ruby Anemic ve Eric Shaw gibi uluslararası sanatçıların yanı sıra Haluk Akakçe, Ozan Oganer ve Sinan Saül'ün eserlerini bir araya getiriyor. Y ve Z jenerasyonlarına ait sekiz, toplamda ise 11 sanatçının 25 çarpıcı eseri gözler önüne seriliyor. Farklı medyumlarda eserlerin yer aldığı ve sanatçıların kendilerine has üslupları ile çevrelerindeki dünyayı yorumladıkları neşeli ve dikkat çeken işlere odaklanan "Playful Minds" sergisi, 25 Şubat'a kadar Sevil Dolmacı Art Gallery'nin mücevher binası Villa İpranosyan'da sanatseverlerle buluşuyor.
Adres: Cihannüma, Çömezler Sk. No: 16, Beşiktaş, İstanbul
Telefon: 0212 258 95 85
(BBprojecTT, 8 Şubat – 5 Nisan)
Yeni nesil çağdaş sanatçı POLVO'nun "Why So?" başlıklı ilk kişisel heykel sergisi, 8 Şubat'ta BBprojecTT'in Teşvikiye'de bulunan butik galerisinde açılıyor. Sosyal bariyerlere dokunarak ve sanatı bir araç olarak kullanarak sanatseverleri sorgulamaya teşvik eden POLVO'nun "Why So?" sergisi, toplumsal olarak kanıksanmış cinsiyet rollerine gönderme yaptığı eserlerinden oluşuyor. Sanatçının eserlerinde kullandığı metaforik formlardan muz, eril hikayeleri; elma ise dişil tarafı temsil ediyor. İnsanlığın, bireyselliğini kaybederek aynılaşmasından ve dayatılan toplumsal kabullerden duyduğu endişeyi eserlerine yansıtan sanatçı, benzemezliği kucaklayan bakış açılarına hizmet ederek bireyin özgürleşmesini hedefliyor. İlk bakışta renkli ve eğlenceli birer çağdaş sanat eseri olarak görünen çalışmalar, daha yakından bakıldığında ise meraklı zihinler için yeni sorgulama alanları sunma hedefi taşıyor.
Adres: Teşvikiye Mah. Osman F. Seden Sk. Kılıç Han, No:6/6, Nişantaşı, İstanbul
(Rezan Has Müzesi, 31 Mayıs'a kadar)
Rezan Has Müzesi'nin, birçok medeniyete ev sahipliği yapmış Anadolu topraklarına ait değerlerin yaşatılması, hatırlanması ve gelecek nesillere aktarılması için sürdürdüğü çalışmalarının en önemlilerinden "Urartu Kemerleri" ile tarih ve sanat bir araya geliyor. Tanrı Bezemeli Kemer Aynalığı ve Kale Betimli Dar Kemer gibi Anadolu'da 250 yıl hüküm süren Urartu uygarlığına ait bu yeni ve özel kemerler, koleksiyondaki yerini alarak "Urartu Kemerleri" sergisiyle karşımıza çıkıyor.
Adres: Kadir Has Üniversitesi, Cibali, Kadir Has Cad. 23A, Fatih, İstanbul
Telefon: 0212 533 65 32