Markanın yeni butik konsepti için, Balmain Kreatif Direktörü Oliver Rousteing'in yönlendirmesi ile, Studio AMV mimarları modaevinin Parizyen köklerine odaklandı. Studio AMV'den Anna Philippou tasarım süreci ile ilgili olarak, ''Oliver Rousteing, yeni butik konseptiyle Paris'i dünyanın her köşesine taşımayı, dünyanın neresinde olursa olsun tüm Balmain butiklerine gelecek olan ziyaretçilere Paris'in atmosferini hissettirmeyi istediğini belirtti. Ama bunu yaparken de tüm varolan klişelerden kaçınmaya özen gösterdik'' dedi.
Balmain'in yeni butik konseptinin pek çok yönden markanın koleksiyonlarının arkasındaki prensipleri yansıttığını belirten Olivier Rousteing, "'Her defile, Balmain'in eşsiz mirası ve bilgi birikimine atıfta bulunurken, ekibim ve benim için en önemli şey; günümüz jenerasyonunun hayatına ve giyinme tarzına hitap eden tasarımlar yaratmak. Aynı tarihsel-modern ikilik butiklerimizde de görülüyor. Parkeler, pervazlar, avizeler, perdeler ve aynalar klasik elementlere atıfta bulunsa da amacımız müze veya oyuncak bebek evi tasarlamak değil. Tarihi ögelerden yola çıkarak tasarımların modern ve en iyi materyallerden ustalıkla tasarlanmasına özen gösteriyoruz. Yeni butiklerimizin, Balmain Ordusu'nun her zaman kendini evinde hissedeceği adresler olarak tasarlandı" dedi.