Dış Görünüm
Adrenalin tutkunlarının en önemli otomobil markalarından Porsche, tamamen elektrikli modeli Taycan'ı yeniledi. Tasarımsal olarak önceki versiyona göre köklü değişimlere uğramayan Taycan farklı versiyonlarıyla satılıyor fakat bizim bu haftaki konuğumuz Taycan 4 Cross Turismo. Oldukça gösterişli ve kışkırtıcı bir görünüme sahip olan modelin LED Matrix far grubu ve ön tamponunda iyileştirmeler göze çarpıyor.
Renkler, Jantlar
Aktif süspansiyon sisteminin de yer aldığı otomobilde çamurluk ve marşpiyel kaplamalarının yanı sıra Cross Turismo'ya eklenen tavan barları maceracı ruhuna vurgu yapıyor. Yeni model ile renk ve jant seçenekleri arttırılmış. Sürüş deneyimi yaşadığımız modelde ise 19'' Taycan Aero Jantlar kullanılmış.
Logo
Arka tarafta dikkat çeken bir diğer tasarım, şeffar alana yerleştirilen Porsche logosu. Bu logo ışıklı ve mavi renkli de alınabiliyor.
Batarya, Şarj Süresi
Otomobilin şarj kapakları içe doğru sezgisel olarak açlıyor. 320 kWh. şarjı destekleyen model 104.9 kWh. batarya kapasitesine sahip. AC ünite ile 12 saatte, 22 kWh. ile 0-100 6 saat, 120 kWh. ile %10'dan %80'e 46 dakika, 150 kWh. ile 33 dk ve maksimum güç ile de 18 dakikada şarj olabiliyor.
Enerji Tüketimi, Menzil, Performans
35 PS gücündeki bu otomobil yola 610 Nm güç aktarıyor. 100 kilometrede fabrika verisi olarak ortalama 19.8 kWh. güç tüketen yeni Taycan, 581 kilometre karma menzile sahip. Launch Control ile 0-100 km hızlanmasını 4,7 saniyede tamamlayan otomobilin son hızı ise 228 kilometrede sınırlandırılmış.
Sürüş Modları
Otomobilde gravel, range, normal, sport ve sport plus olmak üzere 5 sürüş modu yer alıyor. Modları direksiyon simidi üzerinde yer alan tuş ile rahatça değiştirebiliyorsunuz. Elinizin hemen altında olması oldukça pratik. Range modunda tutumlu ve maksimum verimli bir sürüş sağlayan otomobil, Sport Plus modunda ise süspansiyonlarını serleştirip elektronik destekleri kapatarak yarışçı bir karaktere bürünüyor. Bozuk satıh yollarda da heyecan veren Taycan 4 Cross Turismo, Gravel modu ile maksimum süspansiyon yüksekliğine ulaşarak off-road yollarda korkmadan yoluna davam ediyor.
Bagaj Hacmi, Cam Tavan
Otomobilin 446 litrelik bir bagaj hacmi var. Ayrıca ön tarafta kaputun altında 84 litrelik bir saklama gözü de mevcut. Sedan versiyonuna göre daha yüksek bir baş mesafesi ve hacime sahip Porsche Yeni Taycan 4 Cross Turismo'da tavanın tamamını kaplayan bir cam tavan var. Bu tavan, kontol panelindeki dokunmatik tuşla mat, saydam ve yarı saydam olarak ayarlanabiliyor. Sedan versiyonuna göre daha ferah bir arka alan sunan Cross Turismo'da yolucuların klima ve koltuk ısıtmalarını ayarlayabilecekleri panel de mevcut.
Multimedya
Ön tarafta sürücü için üç farklı dokunmatik ekran yer alıyor. Ayrıca ön taraftaki yolcu için de bir multimedya ekranı mevcut. Göğsün ortasında konumlanan pusula çerçeveli saat ise bir Porsche klasiği olarak göze çarpıyor.