Dünya Esans Günü (World Fragrance Day) kapsamında, Türkiye'de alanında ilk kez düzenlenen "MG International Fragrance Summit '22", Soho House Istanbul'da gerçekleşti. Uluslararası esans üreticisi MG International Fragrance Company, parfüm dünyasının global marka temsilcilerini buluşturan bu etkinliğe ev sahipliği yaptı. ALEM Dergisi Genel Yayın Yönetmeni Gözde Yörükoğlu Ersu'nun da moderatörler arasında yer aldığı oturumlarda sağlıktan esansın üretimine, koku trendlerinden sanata, modaya ve asırlık markalara kadar kokuya dair her şey ele alındı. Koku dünyasında farkındalık yaratmayı ve sürdürülebilir bir geleceğe katkı sağlamayı amaçlayan etkinlik; koku deneyimleri, koku müzesi, kokularla eşleşen tadım sunumları ve sohbet oturumlarıyla renklendi. Ebru Akel'in sunuculuğunu üstlendiği zirvede "Koku Hakkında Her Şey", "Koku Dünyasına Bakış", "Sürdürülebilir Kokular" ve "Koku Duyusuyla İletişim" olmak üzere dört oturum gerçekleştirildi; 22 konuşmacı moderatörler eşliğinde görüşlerini paylaştı. Açılış oturumunda MG International Fragrance Company Satış ve Pazarlamadan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Bülent Konca; 1961 yılında Mişel Gülçiçek tarafından kurulan şirketlerinin, "koku aşkına" sürdürdüğü yolculuğunda insan ve çevre odaklı yaklaşımlarını vurguladı ve koku farkındalığı yaratabilmek adına bir ilke daha imza atmanın mutluluğunu yaşadıklarını söyledi.
Aynı oturumda yer alan L'Oréal Luxe Genel Müdürü Ufuk Batur, koku dünyasının geleceği için markaların üzerine düşen sorumluluklara dikkat çekerken, Evyap CEO'su Mehmet Evyap ise kokunun vazgeçilmez bir değer olmasına vurgu yaptı. Eyüp Sabri Tuncer Yönetim Kurulu Başkanı Engin Tuncer de koku dünyasının geçmişi ve geleceği hakkındaki bilgileri paylaştı. ALEM Dergisi Genel Yayın Yönetmeni Gözde Yörükoğlu Ersu'nun yönettiği üçüncü oturumun konuşmacılarından Rebul Şirketler Grubu Yönetim Kurulu Üyesi Nüket Filiba; asırlık bir marka olarak koku yolculuğunu ve uzmanlığını, markanın değişen dünyaya adaptasyon sürecini aktardı. Nishane Kurucu Ortağı ve Kreatif Direktörü Murat Katran, yarattıkları niş parfümevinin hikayesini paylaştı. MG International Fragrance Company Pazarlama Müdürü Baran Diler, pazarlamadaki koku trendleri ve trendleri belirleyen faktörleri paylaşırken, L'Oréal Luxe Eğitim Müdürü Elif Aydın da haute couture kokuların esin kaynakları, kokuya yansımalarından örnekler verdi. Armani & YSL Marka Müdürü Tuna Eser markaların vizyonunun, kokularda nasıl hayat bulduğunu katılımcılarla paylaştı. Son oturumun moderatörlüğünü yapan MG International Fragrance Company Kurumsal İletişim Müdürü Duygu Beşbıçak da çevre, insan ve sanata verdikleri değeri vurguladı; koku duyusuyla iletişim kanallarını nasıl kullandıklarını anlattı. Beşbıçak, bu kapsamda birçok projeye imza attıklarını belirtti. Sanatçı İsmail Acar, MG International Fragrance Company iş birliğiyle gerçekleştirdikleri "5 duyu 5 olgu" sergisini ve sanatsal anlatımlarda koku farkındalığı oluşturulup, görme engellilerin de gezebileceği sanatsal aktivitelerin serüvenini paylaştı. Kokunun gelecek izdüşümleri hakkında konuşan EZRATUBA Kurucu Ortakları Ezra ve Tuba Çetin de, ''Markalar geleceğin koku dünyasına hazırlıklı mı?'' sorusunun da cevabını verdi. Oturumun son konuşmacısı, Atatürk Kültür Merkezi Sanat Yönetmeni Remzi Buharalı ise koku duyusuyla müziğin buluşma noktasını anlattı.
Baran Diler, Bülent Konca, Gözde Yörükoğlu Ersu, Nüket Filiba
Gözde Yörükoğlu Ersu
Tuna Eser
Baran Diler
Nüket Filiba
Murat Katran
Ebru Akel
Mehmet Evyap
Bülent Konca
Duygu Beşbıçak
Akasya Asıltürkmen
Koray Sevinç
Özge Ulusoy