MARKA KONFERANSI 2016’YA İŞ DÜNYASINDAN BÜYÜK İLGİ

ABONE OL
22 Aralık 2016 Perşembe 00:00 | Son Güncellenme:
MARKA KONFERANSI 2016’YA İŞ DÜNYASINDAN BÜYÜK İLGİ
1/14
GÜLSE BİRSEL, BÜLENT ECZACIBAŞI

Lider Konferans kuruluşu Yürekli tarafından bu yıl 17’incisi düzenlenen MARKA 2016 Konferansı, Hilton İstanbul Bomonti’de 14-15 Aralık’ta iş dünyası ve cemiyetin önde gelen isimlerini bir araya getirdi. Yapı Kredi World’ün ana sponsorluğunu üstlendiği MARKA 2016, geçen hafta 1500’ün üzerinde iş ve marka liderini buluşturdu. ALEM Dergisi’nin de basın sponsoru olduğu MARKA 2016’da, Yürekli Yönetim Kurulu Başkanı Ayşegül Yürekli Şengör açılış konuşmasında, “Marka 2016‘da yakın geleceğimize inançla bağlanmamızı sağlayacak bir program hazırladık. Marka Konferansı içerik değeriyle sivrilen bir fikir platformu olduğu kadar, çok önemli bir motivasyon platformu… Dünyada son 6 ay içinde büyük değişiklikler oldu.
MARKA KONFERANSI 2016’YA İŞ DÜNYASINDAN BÜYÜK İLGİ
2/14
OYA ECZACIBAŞI

Tüm bu değişiklikler, dünyada yerleşik düzene karşı genel bir tavır olduğunu gösteriyor. Bu sinyaller önümüzdeki yıl devam edecek. Yeni dünya dinamikleri içinde 2017 yılında Türkiye iş dünyasının önüne birçok küresel fırsatın çıkacağına yürekten inanıyorum. Bu fırsatları görmek ve hakkını vermek zorundayız. Bunun için de işimize sıkı sarılmalı ve geleceğimize duyduğumuz inancı tazeleyerek yepyeni bir başlangıç yapmalıyız.” dedi. Bu yıl 54 konuşmacının yer aldığı konferans yine zengin içeriği, yeni trendleri ve yeni fikirlere yaklaşımıyla marka dünyasına farklı bir konferans deneyimi sundu. Konferansın ilk gününde, aralarında Peter Walshe, Mark Borkowski, Lale Saral Develioğlu, Naziha Mestaoui, Prof. Dr. Kemal Sayar, Alexandre Cadain, Ümit Boyner, Akala, Rıfat El Hadef ve Gamze Çuhadaroğlu’nun da yer aldığı birçok konuşmacı sunum yaptı.
MARKA KONFERANSI 2016’YA İŞ DÜNYASINDAN BÜYÜK İLGİ
3/14
AYŞEGÜL YÜREKLİ ŞENGÖR

MARKA Konferansı’nın moderatörlüğünü, 17 yıldır hiç aksatmadan başarı ile yürüten ünlü marka danışmanı BJ Cunningham yaparak esprili konuşmalarıyla konferansa renk kattı. Konferansın ilk konuğu, araştırma sektörünün duayenlerinden, Kantar Millwars Brown-BransZ Global Başkanı Peter Walshe idi. Walshe, “İnovasyon ve Yaratıcılık: Marka Başarısının Can Damarı” başlıklı sunumunda, hızla yenilenen dünya trendleri içinde inovasyonun önemini, markalaşma sürecinde vazgeçilmezliğini anlattı. İlk günün en ilgi çekici konuşmalarından birini, “Bir Yürek, Bir Ağaç” sosyal sorumluluk projesiyle, Belçikalı çevreci sanatçı Naziha Mestaoui (Nezihe Mestavi) yaptı. Dünyayı yeniden ağaçlandırmak fikrinden yola çıkan sanatçı, Paris’teki COP21 İklim Konferansı’nda yer almış ve benzersiz enstalasyonuyla büyük yankı uyandırmıştı. Tunus asıllı sanatçı Naziha Mestaoui MARKA 2016’da interaktif bir sunum gerçekleştirdi.
MARKA KONFERANSI 2016’YA İŞ DÜNYASINDAN BÜYÜK İLGİ
4/14
BÜLENT ECZACIBAŞI

Sanatçı, problemleri çözmede sanatın ne kadar etkili olduğunu vurgulayarak, izleyicilerin projeye interaktif bir platformda katılımlarını sağladı ve katılımcılarla sanal ağaç dikmenin mutluluğunu paylaştı. Boyner Grup Yönetim Kurulu Üyesi Ümit Boyner “Yeni bir iş devrimi: Sosyal girişimcilik ” başlıklı sunumunda, sosyal girişimcilik felsefesine duyduğu inancı katılımcılarla paylaştı. Boyner konuşmasında “Sosyal girişimcilik’ adı verilen yeni anlayış, hem doğru iş modeline dayalı karlılığı ve sürdürülebilirliği; hem toplumsal bir soruna çözüm üretme idealini, hem de bireysel hayallerin kolektif faydaya dönüşmesini kapsıyor” diyerek sosyal sorumluluk projeleri için ilham verdi. Borkowski PR’ın kurucusu, yazar ve TV yorumcusu Mark Borkowski, MARKA 2016’nın bir başka konuğuydu. Borkowski, iletişim açısından zorlu bir dönemden geçtiğimizi dile getirdi ve hızlı değişimlere ayak uydurmanın önemini, algı yönetimi ve şeffaflık üzerine yeni yaklaşımlarını anlattı. Geleceğin yaşam senaryolarıyla ilgili tezleriyle tanınan çağdaş fütürist Alexandre Cadain, ufuk açıcı bir sunum gerçekleştirdi.
MARKA KONFERANSI 2016’YA İŞ DÜNYASINDAN BÜYÜK İLGİ
5/14
ESRA, OYA ECZACIBAŞI, LALE CAN, EMRE ECZACIBAŞI

MARKA 2016’nın ilk gün konuşmacılarından, Toms Türkiye Başkanı, iş adamı Rıfat Elhadef de sosyal sorumluluk projelerinin önemine değindi. Empati duygusuna önem vererek sahneye çıplak ayakla çıkan Rıfat Elhadef sunumunda, “Sürdürülebilir İyilik” konusuna dikkat çekti. Dünyaca tanınan rap müzikçi Akala ise konferansa renk kattı. “Hip Hop Shakespeare” hareketinin lideri olan protest müzisyen Akala konferansta, “Sanat ve Aktivizm ile Hip Hop Şekspir: Zıtlıktan Doğan” başlıklı bir konuşma yaptı. Belçikalı çevreci sanatçı Naziha Mestaoui’nin tüm dünyada ses getiren sanat projesinin hedefi dünyayı yeniden ağaçlandırmaktı… Proje, teknolojiyi kullanarak enstalasyon izleyicisinin katılımını sağlayarak bu hedefe ulaşan çağın en anlamlı sanat projelerinden biri oldu. Stepevi’nin girişimleriyle yürütülen proje Paris, Brezilya ve Hindistan’dan sonra dördüncü nokta olarak İstanbul MARKA Konferansı’na ulaştı. İlk günkü sunumu ilgiyle karşılanan Borkowski PR’ın kurucusu yazar ve TV yorumcusu Mark Borkowski, ikinci gün de konuşma yaptı; bu kez kendi başarı hikâyesini anlattı. Londra Tasarım Festivali Direktörü Ben Evans, “Marka İletişiminde Tasarımın Gücü” başlıklı bir sunum yaptı. Evans, tasarımın gücünden yararlanan markaların daha etkili ve kalıcı başarılara imza atacaklarını örnekleriyle anlattı.
MARKA KONFERANSI 2016’YA İŞ DÜNYASINDAN BÜYÜK İLGİ
6/14
EMEK SARAN

İş dünyasının tarihi krizlerini, başarıyla yöneten bir isim olan Sani Şener tecrübelerini katılımcılarla paylaştı. Eczacıbaşı Holding Yönetim Kurulu Başkanı Bülent Eczacıbaşı Türkçe “Yıkılıyoooo!” başlıklı renkli sunumda, iş dünyasına “Türkçemize sahip çıkalım” çağrısı yapıldı. Arçelik Pazarlamadan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Tülin Karabük, “Yeni Dinamik: Pazarlamada Toplumsal Fayda Gözeterek Kazanan Marka Olmak” başlıklı konuşmasında Arçelik’in marka hikâyesini anlatırken, sosyal sorumluluk projelerine de değindi. Global Yatırım Holding Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Kutman’ın konuşması da en ilgi çeken sunumlardan biri oldu. “Bu Ne Cüret! Bir Yaşam ve Yönetim Biçimi Olarak Cüretkârlık” başlıklı sunumunda Kutman, iş yaşamındaki sınırları yıkan özgüven duygusunu katılımcılarla paylaştı. İkinci günde moda dünyasından iki önemli konuk vardı. İngiliz Moda Konseyi İcra Kurulu Başkanı Caroline Rush ile GQ İngiltere’nin efsane Genel Yayın Yönetmeni Dylan Jones, “Değişen Tüketicinin İzinde Değişen Moda Sektörü” üzerine konuştular. Koç Holding Kurumsal İletişim ve Dış İlişkiler Grup Direktörü Oya Ünlü Kızıl sunumunda, markaların “İtibar Yönetimi” üzerine konuştu. Türkiye’nin en köklü, en büyük markası Koç Holding’in, itibar yönetiminde gerçekleştirdiği devrim niteliğinde önemli adımlar attığını anlattı. Konferansın ilgi gören konuşmacılardan olan, Avrupa’nın Moda, Kültür, Teknoloji ve Trend Danışmanı Kinvara Bolfour “Son Teknoloji Trendleri: Sırada Ne Var?”başlıklı sunumunda markalar dünyasındaki en “cool” trendleri ve yenilikleri paylaştı. Chambers, yönettiği tasarım, sanat, moda, mimari alanlarında tüm dünyanın yakından takip ettiği, dijital dönüşümü anlattı. MARKA 2016’nın sürprizlerinden olan DJ, Yapımcı Goldierocks Power, FM DJ’yi Funky C’yle bir müzik seansı gerçekleştirdi. Londra’nın en ünlü DJ’lerinden biri olan Goldierocks, DJ kabininden yaydığı enerjiyle müzik tutkusunu kendisini dinleyen herkese hissettirdi. / Metin Erdoğan, Mustafa SOLAK
MARKA KONFERANSI 2016’YA İŞ DÜNYASINDAN BÜYÜK İLGİ
7/14
ÜMİT BOYNER
MARKA KONFERANSI 2016’YA İŞ DÜNYASINDAN BÜYÜK İLGİ
8/14
RIFAT ELHADEF
MARKA KONFERANSI 2016’YA İŞ DÜNYASINDAN BÜYÜK İLGİ
9/14
ÇİĞDEM KAMER
MARKA KONFERANSI 2016’YA İŞ DÜNYASINDAN BÜYÜK İLGİ
10/14
CAROLINE KOÇ
MARKA KONFERANSI 2016’YA İŞ DÜNYASINDAN BÜYÜK İLGİ
11/14
AYŞE BOYNER
MARKA KONFERANSI 2016’YA İŞ DÜNYASINDAN BÜYÜK İLGİ
12/14
ZUHAL KARAMEHMET, ZEYNEP KARAMEHMET GÖNENÇ
MARKA KONFERANSI 2016’YA İŞ DÜNYASINDAN BÜYÜK İLGİ
13/14
KENaN DOĞULU
MARKA KONFERANSI 2016’YA İŞ DÜNYASINDAN BÜYÜK İLGİ
14/14
MEHMET ALİ KARAMEHMET

EN ÇOK GEZİLEN GALERİLER

İyi Yaşamın Öncüsü: TheLifeCo
İyi Yaşamın Öncüsü: TheLifeCo

İyi Yaşamın Öncüsü: TheLifeCo

Hotiç Ailesinin Yeni Yıl Daveti
Hotiç Ailesinin Yeni Yıl Daveti

Hotiç Ailesinin Yeni Yıl Daveti

Palandöken'de Sezon Açıldı
Palandöken'de Sezon Açıldı

Palandöken'de Sezon Açıldı

Yeni Yıl Stiline Parıltılı Dokunuşlar
Yeni Yıl Stiline Parıltılı Dokunuşlar

Yeni Yıl Stiline Parıltılı Dokunuşlar

Orka Holding'ten 40. Yıl Kutlaması
Orka Holding'ten 40. Yıl Kutlaması

Orka Holding'ten 40. Yıl Kutlaması

2025'in Trend Gözlükleri Tanıtıldı
2025'in Trend Gözlükleri Tanıtıldı

2025'in Trend Gözlükleri Tanıtıldı

2024'ün SUV Yıldızı: Toyota C-HR Hybrid
2024'ün SUV Yıldızı: Toyota C-HR Hybrid

2024'ün SUV Yıldızı: Toyota C-HR Hybrid