"Yağmur Ormanı V (Varyasyon 3)"
Besteci David Tudor tarafından tasarlanan ve Composers Inside Electronics, Inc. (CIE) tarafından gerçekleştirilen Yağmur Ormanı V (Varyasyon 3) başlıklı etkileşime açık yapıt, Arter Kurucu Direktörü Melih Fereli’nin küratörlüğüyle Karbon’da deneyimlenebiliyor. Tudor’a 1968 yılında bir dans gösterisi için sipariş edilen Yağmur Ormanı, daha sonra CIE’den John Driscoll ve Phil Edelstein tarafından kendi kendini icra eden bir ses yerleştirmesine dönüştürüldü. Yerleştirmede şamandıra, plastik fıçı, bakır kova, saksı ve raket gibi çeşitli gündelik kullanım nesneleri havada asılı şekilde mekâna yayılırken, farklı biçimlerde müdahale edilip birleştirilmiş bu nesneler önceden kaydedilmiş ses dosyalarından gelen sinyallerle titreşiyor, yağmur ormanlarının doğal seslerini hatırlatan bir ses ortamı meydana getiriyorlar. 2018 yılında Arter Koleksiyonu’na katılan Yağmur Ormanı V (varyasyon 3), Arter’in “Sesli Dizi” serisi kapsamında gerçekleşen bu dördüncü sergisinde ilk kez izleyici karşısına çıkıyor. Yağmur Ormanı V (varyasyon 3), 7 Şubat 2021’e kadar görülebilir.
"KP Brehmer: Büyük Resim"
Arter, yeni sezonda Alman sanatçı KP Brehmer’in (Berlin 1938–Hamburg 1997) kapsamlı bir retrospektifine yer veriyor. Küratörlüğünü Selen Ansen’in üstlendiği KP Brehmer: Büyük Resim başlıklı sergi, sanatçının otuz yılı aşkın üretiminden geniş bir seçkiyi bir araya getiriyor. Sergiye ayrıca Arter Yayınları’nın 50. başlığı olan KP Brehmer: Sanat ≠ Propaganda kitabı eşlik ediyor. Brehmer’in esin kaynaklarını ve çalışma yöntemlerini ortaya koyan 200’ün üzerinde yapıtın ve arşiv malzemesinin yer aldığı sergi, 24 Ocak 2021’e kadar Arter’de görülebilir.
"Gökcisimleri Üzerine"
Arter Koleksiyonu’ndan oluşturulan ve küratörlüğünü Kevser Güler’in üstlendiği Gökcisimleri Üzerine başlıklı grup sergisi, yaşamsal bir biraradalık düzleminin bugün yeniden düşünülebilir ve inşa edilebilir olmasına dair sorulardan yola çıkıyor. Yirmi sekiz sanatçının yapıtlarını kapsayan sergi, var olanların bir araya gelme ve dağılma biçimlerini, ilişki kurma tarzlarını, birbirlerine mesafe alma ve yakınlaşma yollarını birlikte düşünmeye davet ediyor. Tarihsel, kültürel ve ideolojik tanımlamalara dayanan dünyevi/göksel, doğa/kültür, insan/hayvan, beden/zihin, kadın/erkek gibi ikiliklerin ürettiği kutuplaşma, ayrım, hiyerarşi ve iktidar biçimlerine odaklanan güncel eleştirilerinden beslenen sergi, 7 Mart 2021’e kadar görülebilir.
"Dinleyen Gözler İçin"
Arter Koleksiyonu’ndan oluşturulan ve küratörlüğünü Arter Kurucu Direktörü Melih Fereli’nin üstlendiği Dinleyen Gözler İçin başlıklı grup sergisi, müzikle güçlü bir bağ kuran 23 yapıtı bir araya getiriyor. Fluxus sanatçılarının yöntem ve yaklaşımlarını referans alan sergi, ziyaretçileri galeri alanına hâkim olan sessizliğin içinde yapıtlardan yükselen “sesleri” keşfetmeye ve hayal etmeye davet ediyor. Arter’in “Sesli Dizi” serisi kapsamında düzenlenen üçüncü sergisi Dinleyen Gözler İçin, bizi dinleme ve görme biçimlerimizi farklılaştırmaya teşvik ediyor. Dinleyen Gözler İçin başlıklı grup sergisi, 25 Nisan 2021’e kadar görülebilir.
Alev Ebüzziya Siesbye’nin, Arter’in yeni sezon programında yer alan Tekerrür başlıklı kişisel sergisi sanatçının son dönemde ürettiği yeni yapıtlarını bir araya getiriyor. Arter ekibinden Eda Berkmen’in küratörlüğünü üstlendiği sergide seramik sanatçısı Siesbye’nin tekrar kavramından yola çıkarak ve tek bir malzemeye, yönteme ve biçime odaklanarak gerçekleştirdiği üretim, yeni bir bağlamda sunuluyor. Sanatçının renk, şekil ve boyut farklarından uzaklaşarak bu sergi için özel olarak ürettiği yüksek pişirimli çanaklardan oluşan Tekerrür, 24 Ocak 2021’e kadar Arter’de görülebilir.