Mythical Games ile iş birliği içinde Burberry, eski amiral gemisi oyunu olan Blankos Block Party içinde yer alan ilk NFT'sini yarattı. 165 yaşındaki İngiliz moda markası, Burberry'nin "B Serisi" olarak adlandırılan dijital koleksiyonu, 11 Ağustos'ta Blankos Block Party pazarında yer aldı. Blankos Block Party, bir blok zincir üzerinde yaşayan dijital vinil oyuncaklar içeren çok oyunculu bir parti oyunu olarak karşımıza çıkıyor. Sınırlı sayıda üretilen Burberry NFT, Sharky B olarak adlandırılan Blankos Block Party mekaniklerine göre, oyun içinde yükseltilip satılabilen yeni TB Yaz Monogramı ile süslenmiş bir köpekbalığı heykelciği. Burberry ayrıca, herhangi bir Blanko'ya da uygulanabilen oyun içi NFT aksesuarlarını eş zamanlı olarak piyasaya sürdü.
Gucci mart ayında artırılmış gerçeklik üzerine çalışan Wanna ile iş birliği yaparak bir ayakkabı tasarladı. Bu şirket, insanların kombin ya da hayalini kurdukları bir ürünün üzerlerinde nasıl duracağını görmelerini sağlıyor. Gucci'nin Wanna ile ortaklığından doğan ürünü de "Virtual 25" oldu. Moda evi 11,99 dolardan bir dizi artırılmış gerçeklikten (AR) oluşan spor ayakkabıyla dijital modaya adım atmış oldu. Gucci'nin Aria koleksiyonunun bir parçası olan, 100. yıl dönümünü kutlamak için yarattığı bir diğer NFT proje ise kısa film oldu. Moda evi bağış stratejisiyle ilerleyerek, bu eserden sağlanan gelirleri, UNICEF'in COVID-19 aşılarına küresel düzeyde adil erişim sağlama çabalarını desteklemek için bağışladı. Eser 18 sanatçıyı bir araya getirerek oluşturuldu ve Alessandro Michele öncülüğünde tasarlandı.
14 yaşındaki genç Louis'in Fransa'nın Jura bölgesindeki aile evini terk edip, yürüyerek Paris'e ulaştığı yolculuktan ilhamla Louis Vuitton, 200. yıl dönümünü kutlamak için herkese açık bir oyun platformu geliştirdi. İleri seviye animasyonu yüzyılların mirasıyla birleştiren "Louis The Game", aksiyon dolu bir macera sunuyor. "Louis The Game" oyununu ilginç kılan ise, Beeple tarafından yaratılması ve blok zinciri teknolojisine entegre edilmesi. Oyuncunun yolculuğu boyunca yerleştirilen NFT eserler Louis Vuitton koleksiyonunun bir parçası olarak karşımıza çıkıyor.
Dolce & Gabbana, Collezione Genesi olarak tanımladığı koleksiyonuna ait NFT eserler üretti. Collezione Genesi'nin fiziksel ve dijital tanıtımı ise ilk kez 28-31 Ağustos 2021 tarihlerinde Venedik'teki Dolce & Gabbana couture etkinliğinde gerçekleşti. Dokuz parçalı, türünün tek örneği koleksiyon, kişisel olarak Domenico Dolce ve Stefano Gabbana tarafından UNXD için özel olarak tasarlandı. Dolce & Gabbana'nın Collezione Genesi'nin bir parçası olan bir mankenin, rengarenk kadehlerin işlemeli görüntüleriyle kaplı altın elbisesinden oluşan koleksiyon ise metaverse'de satışa sunuldu.
Moda ve sanatta olduğu gibi, kozmetik endüstrisinin de NFT çılgınlığına girmesi uzun sürmedi. Geçen bahar, Berlin merkezli stüdyo Look Lab, bilim kurgudan ilham alan bir NFT sanat eseriyle ilişkilendirilen kokuyu piyasaya sürdü. Givenchy, Londra merkezli galerici Amar Singh ve Rewind Collective sanatçılarıyla, 1.952 adet sınırlı sayıda satılacak bir dijital eser sunmak için bir araya geldi. Givenchy'nin bir diğer NFT girişimi ise Williams ve Chito tarafından geliştirilen seri oldu. Givenchy'nin ilkbahar 2022 ön koleksiyonu için hazırlanan seri, airbrushed karakterler ve semboller içeren 15 NFT içeriyor. Chito x Givenchy NFT koleksiyonu, 23 Kasım'da NFT platformu OpenSea'de satışa çıktı.
Balmain, Olivier Rousteing'in 10. yılını kutlamak için Altava Elizabeth von Guttman'ın kurucu ortağı ile birlikte, NFT olarak satın alınabilen sanal bir "Flame Dress" tasarladı. Girişimci Andy Ku tarafından yönetilen oyun ve 3D etkileşimli girişimi, moda dünyasında yerini aldı. Güney Kore'deki geliştiricilerle birlikte çalışan platform, dijital bir yerel izleyici için özel olarak hazırlanmış e-ticaret, oyun ve sosyal medyanın temel bileşenlerini bir araya getiriyor.
Ray-Ban, NFT tasarımcısı Oliver Latta ile yaptığı iş birliğiyle kullanıcılarına yepyeni bir dijital gerçeklik deneyimi sunuyor. Eserin yaratıcısı Oliver Latta bu çalışmayla ilgili olarak düşüncelerini ''Dünyanın en ikonik güneş gözlüklerinin yaratıcısı RayBan ile ilk NFT'lerini yaratmak için çalışmaktan onur duyuyorum. Tasarladığım her şeye estetik ve zamansız değer katmak konusunda tutkuluyum. Ray-Ban gibi ben de sonsuz stille sonsuza kadar yaşayan tasarımlar yaratmak istiyorum'' sözleriyle ifade ediyor. Oluşturulan NFT koleksiyonundan elde edilen gelir ile 35 yaşın altındaki genç sanatçılara destek verme amacıyla kurulmuş Italian Art Trust projesine de fon sağlanacak.
Balenciaga, Fortnite ile iş birliği yaparak lüks moda evinin giyilebilir parçalarından oluşan bir koleksiyonu NFT'ye entegre etti. Fransız markası Balenciaga, oyun içi para birimiyle yaklaşık 8 dolar karşılığında satın alınabilen dijital bir Fortnite moda giyim serisini Eylül 2021'de piyasaya sürdü.
Clinique, 'MetaOptimist' adlı ilk NFT'sini sadece üç edisyondan oluşacak şekilde tasarlayarak müşterilerinin marka mirasına olan taleplerine farklı bir açıdan yaklaşıyor. Güzellik markası, NFT'lerini satmak yerine Smart Rewards üyelerinin, iyimserlik hikayelerini ve geleceğe dair umutlarını paylaşmalarını istiyor. Bu üyelere sonrasında önümüzdeki on yıl boyunca yılda bir ürün paketi alma hakkı veriliyor. Clinique'in MetaOptimist bu dijital hali, geleceğe yönelik kusursuz bir cilt vaadini temsil ediyor. Bu bağlamda marka ikonik ürünleri Mositure Surge 100H ve Black Honey rujun sınırlı sayıdaki dijital versiyonuna sahip olma fırsatı sunuyor.