Her sene yeni yıla girmeden önce yayınlanan yüksek bütçeli, görsel şöleni andıran ve kusursuz top modellerin yanı sıra birbirinden popüler müzik grubu ve şarkıcıların sahne aldığı podyuma sahip ikonik şovlarıyla moda dünyasında klasikleşen Amerikalı iç çamaşır, giyim, aksesuar ve makyaj markası Victoria's Secret sektörde yükselen aktivist düşünceler karşısında marka stratejisini baştan sona yenileme kararı aldı.
İlk olarak işe marka ile özdeşleştirilen, kusursuz vücut ölçülerine sahip 'melek' lakaplı modellerine veda ederek başlıyor. Hollywood'da yükselen #metoo hareketinin, 'body positivity' ile artan çeşitlilik ve kadın bedenine dair doğallıklar konusunda yargılayıcı bir tavrı kenara bırakma fikrinin ve Rihanna'nın Savage x Fenty ile farklı beden ölçülerine ve ten rengine sahip modelleri kucaklayan şovunun; Victoria's Secret'a bu kararı verdirme konusunda oldukça etkili olduğu aşikar.
1995'ten bu yana ikonik şovlarını gerçekleştiren Victoria's Secret, yıllar boyunca dünya çapında milyonlarca kişi tarafından izlenmiş ve bu izlenmeler yıllık satışlarında 5 milyar doları aşkın kar sağlamasına yardımcı olmuş. Üstelik sadece 'melek' lakaplı model kadrosuyla değil; Olivier Rousteing, Olivia Palermo, Riccardo Tisci ve Kim Kardashian gibi moda dünyasından isimlerin seyirci olarak yer alması; Lady Gaga, Rihanna, Justin Bieber gibi isimlerin performans sergilemesi şovun neden bu kadar izleyici çektiğinin bir ispatı. Ancak işin arka yüzünde ise modellerin şov öncesi anormal diyetlerle kilo vermek zorunda kalması, sadece markanın sübjektif güzellik standartlarına göre belirlenmiş ölçülerde bir 'melek' kadrosu oluşturulması ve değişen dünya koşullarına ilgisiz bir tutum sergilemesi Victoria's Secret'ın 2019'daki ani şov iptalinin ve radikal karanının arkasındaki nedenlerin ilk sıralarında yer alıyor. Gelecek yıllarda 'melek'ler tarafından değil de toplumun her kesiminden kişiyi yansıtacak aktivist bir kadın grubu tarafından temsil edilecek Victoria's Secret'ta nasıl bir yeni dönem izleyeceğiz, bekleyip görelim.
Fotoğraflar: Getty