VENEDİK BİENALİ TÜRKİYE PAVYONUNA BÜYÜK ÖVGÜ

Venedik Bienali 56. Uluslararası Sanat Sergisi Türkiye Pavyonu’ndaki, günümüzün önemli kavramsal sanatçılarından Sarkis’in, Respiro başlıklı yerleştirmesi, Defne Ayas küratörlüğünde İstanbul Kültür Sanat Vakfı (İKSV) koordinasyonunda gerçekleştirildi. Yoğun ilgi gören Respiro sergisi, dünyanın önde gelen pek çok yayınında geniş yer buldu.

ABONE OL
2 Temmuz 2015 Perşembe 16:34 | Son Güncellenme:
5 dakika okunma süresi
VENEDİK BİENALİ TÜRKİYE PAVYONUNA BÜYÜK ÖVGÜ

Venedik Bienali 56. Uluslararası Sanat Sergisi Türkiye Pavyonu’ndaki, günümüzün önemli kavramsal sanatçılarından Sarkis’in,  Respiro başlıklı yerleştirmesi, Defne Ayas (Witte de With Güncel Sanat Merkezi Direktörü) küratörlüğünde İstanbul Kültür Sanat Vakfı (İKSV) koordinasyonunda gerçekleştirildi. Açıldığı günden bu yana yoğun ilgi gören Respiro sergisi, dünyanın önde gelen pek çok yayınında geniş yer buldu.  Venedik Bienali 56. Uluslararası Sanat Sergisi Türkiye Pavyonu’ndaki Respiro sergisinden, The Independent, Le Monde, Le Figaro, Les Echos, Frankfurther Allgemeine Zeitung, Süddeutsche Zeitung, La Repubblica, Corriere della Sera, NRC Handelsblad gazeteleri; Art Review, Artdaily, Artribune, The Art Newspaper, Beaux Arts, Canvas, Connaissance des Arts, Frieze, Kunstbeeld, Le Quotidien de l’Art, Wallpaper* dergileri ile BBC, Metropolis ARD / Arte, ZDF ve Rai II televizyonları gibi önde gelen uluslararası yayınlarda övgüyle söz edildi. 9 Mayıs 2015 tarihli İtalyan La Repubblica gazetesinin Venedik Bienali’ne ilişkin haberinde, Dario Pappalardo imzalı Türkiye Pavyonu yazısında, 36 vitray ile şekillenmiş bir katedrale benzeyen Respiro sergisinden bahsediliyor ve sergideki bütün işleri detaylı bir şekilde anlatılıyor. La Repubblica’nın çok okunan cumartesi sanat sayfasında yer alan haber, kapılarını açtığı ilk gününde bienalle ilgili gazetede yer alan tek haber de oldu.  Almanya’nın önemli gazetelerinden Frankfurter Allgemeine Zeitung yazarı Julia Voss, 8 Mayıs 2015 tarihinde yayımlanan Sarkis ve Defne Ayas ile gerçekleştirdiği röportajda, Türkiye Pavyonu’nu kutsal bir mekâna dönüştürdüklerinden bahsediyor. Sarkis ve Defne Ayas ile Respiro üzerine konuşan Voss, Türkiye Pavyonu’nun izleyici üzerinde bir kutsal mekân hissiyatı yarattığını söylüyor. Haberde Sarkis’in şu sözlerine yer veriliyor: “Genelde bienal gibi sergi mekânlarında kendimi rahat hissetmiyorum ve rahatça eserlere bakabildiğim yerler kutsal mekanlar oluyor. Bir insanın sanatın potansiyelini geliştirmesi ve bir mekâna ihtiyacı olduğunu anlaması için belirli bir inanca sahip olması gerekmiyor. Bu zor dönemde benim için temelde hep bu düşünce yatıyordu.” Le Monde, 7 Mayıs 2015 tarihinde Sarkis ve Respiro’ya iki tam sayfa ayırdı. Emmanuelle Lequeux imzalı, “Sarkis Venedik’te Türkler ve Ermeniler’i barıştırdı” başlıklı haberde, Sarkis’in bir müzeyi andıran ve objelerin arasındaki hiyerarşiyi yok ettiği stüdyosunda, objelerin her zaman canlılığını koruması ve hiçbir zaman dekorasyona dönüşmemesi için çabaladığından bahsediliyor. Lequeux, Sarkis’in işlerinin geçmişin ve tarihin yaralarını iyileştirmeye yardımcı olan katartik unsurlara sahip olduğundan bahsederken, Respiro’nun farklı görsel dilleri olduğu ve projenin tamamen sevgi temelli olup, negatiflikten her zaman uzak durduğu ve Sarkis’in projeyi kendinin yeniden doğuşu olarak gördüğü sözlerine yer veriyor.  İngiliz Art Review dergisinin Sarkis ile gerçekleştirdiği, 6 Mayıs 2015 tarihinde yayımlanan ‘The Venice Questionnaire’ başlıklı röportajda, Respiro projesinin detayları anlatılırken, Sarkis’in sergi alanına verdiği önemden bahsediliyor. Haberde, Sarkis’in mekanı tarihini, mimarisini, hafızasını ve içeriğini çok önemli olduğunun altını çizen sözlerine ve Respiro’nun her kültüre, inanışa ve ülkeye açık olduğunu da vurgulayan görüşleri aktarılıyor.  Sarkis’i Paris’teki stüdyosunda ziyaret eden Le Figaro yazarı Valerie Duponchelle, 4 Mayıs 2015 tarihli haberinde stüdyonun uygarlıkları birleştiren kutsal bir mekan olduğunu belirtiyor.  Sergi Arsenale’de 20 yıllığına kiralanan uzun süreli mekânda yer alıyor.

EN ÇOK OKUNANLAR

İstanbul'un En Yeni Mekanları
İstanbul'un En Yeni Mekanları

İstanbul'un En Yeni Mekanları

48 dakika okunma süresi
Napoli Kraliçesi'nin Mirası
Napoli Kraliçesi'nin Mirası

Napoli Kraliçesi'nin Mirası

3 dakika okunma süresi
Miray Beşli Çapa ile Sanat ve Hayatın Ritimleri
Miray Beşli Çapa ile Sanat ve Hayatın Ritimleri

Miray Beşli Çapa ile Sanat ve Hayatın Ritimleri

28 dakika okunma süresi
2026 Yol Haritası
2026 Yol Haritası

2026 Yol Haritası

11 dakika okunma süresi
Aralık 2025'te Kaçırılmaması Gereken Sergiler
Aralık 2025'te Kaçırılmaması Gereken Sergiler

Aralık 2025'te Kaçırılmaması Gereken Sergiler

14 dakika okunma süresi

DAHA FAZLASI

KAF DAĞI’NIN ARDINDA
VENEDİK BİENALİ TÜRKİYE PAVYONUNA BÜYÜK ÖVGÜ

KAF DAĞI’NIN ARDINDA

OĞULCAN KUŞTAN NEW YORKTA İLK SERGİ
VENEDİK BİENALİ TÜRKİYE PAVYONUNA BÜYÜK ÖVGÜ

OĞULCAN KUŞTAN NEW YORKTA İLK SERGİ

CONTEMPORARY ISTANBUL 2017 BAŞLIYOR
VENEDİK BİENALİ TÜRKİYE PAVYONUNA BÜYÜK ÖVGÜ

CONTEMPORARY ISTANBUL 2017 BAŞLIYOR

CHRISTIE’S’DE POSTER MÜZAYEDESİ
VENEDİK BİENALİ TÜRKİYE PAVYONUNA BÜYÜK ÖVGÜ

CHRISTIE’S’DE POSTER MÜZAYEDESİ

MATISSEİN KOLEKSİYONER YÖNÜ
VENEDİK BİENALİ TÜRKİYE PAVYONUNA BÜYÜK ÖVGÜ

MATISSEİN KOLEKSİYONER YÖNÜ

İNGİLTERE’DE TÜRK LALELERİ
VENEDİK BİENALİ TÜRKİYE PAVYONUNA BÜYÜK ÖVGÜ

İNGİLTERE’DE TÜRK LALELERİ

VAN GOGH’UN “AYÇİÇEKLERİ” CANLI YAYINDA FACEBOOK’TA
VENEDİK BİENALİ TÜRKİYE PAVYONUNA BÜYÜK ÖVGÜ

VAN GOGH’UN “AYÇİÇEKLERİ” CANLI YAYINDA FACEBOOK’TA

KÜLTÜREL TARİHİN İZLERİ BU SERGİDE
VENEDİK BİENALİ TÜRKİYE PAVYONUNA BÜYÜK ÖVGÜ

KÜLTÜREL TARİHİN İZLERİ BU SERGİDE

PENCERE BİR KEZ DAHA SEYİRCİ KARŞISINDA
VENEDİK BİENALİ TÜRKİYE PAVYONUNA BÜYÜK ÖVGÜ

PENCERE BİR KEZ DAHA SEYİRCİ KARŞISINDA

POP ART İKONU MÜNİHTE
VENEDİK BİENALİ TÜRKİYE PAVYONUNA BÜYÜK ÖVGÜ

POP ART İKONU MÜNİHTE

BODRUMDA SERGİ
VENEDİK BİENALİ TÜRKİYE PAVYONUNA BÜYÜK ÖVGÜ

BODRUMDA SERGİ

10 SANATÇI BİR GALERİDE
VENEDİK BİENALİ TÜRKİYE PAVYONUNA BÜYÜK ÖVGÜ

10 SANATÇI BİR GALERİDE