BİLDİKLERİMİZİ UNUTMANIN ZAMANIDIR ŞİMDİ...

“Think global live local” trendi; yaşadığımız mekanları da fazlasıyla etkiliyor, yerel’in zenginliği farklılığını, marka değeri olarak gören girişimciler, tasarımcılar fark yaratıyorlar...

ABONE OL
29 Temmuz 2015 Çarşamba 17:03 | Son Güncellenme:
6 dakika okunma süresi
BİLDİKLERİMİZİ UNUTMANIN ZAMANIDIR ŞİMDİ...

YELDA İPEKLİ / [email protected]

Bildiklerimizi unutmanın, yeni bir şeyler öğrenmenin ve bunu tüm saflığımızla yapmanın zamanıdır şimdi…
Artık tüm algıların, tanımların, önyargıların, değişmesi zamanıdır.
Duygusal dünyamız, ekonomiye bakışımız, yönetim felsefelerimiz, yönetim şekillerimiz, performans değerlendirmelerimiz, kariyer hedeflerimiz meslek tanımlarımız, zevklerimiz, yaşam biçimimiz yani “hayata dair” ne varsa  yenidünyanın yeni  düzeninde, yeniden tanımlanacaklar… 

İşte biz bu sayfalarda-dekor ve stil adı altında - yeniçağın   trendlerini, yaşam renklerini ve stilini paylaşacağız. Yeni yaşam tanımsızlığı içinde kendi tanımlarımızla güçleneceğiz.
Evet stil herşeydir… Çünkü stil özgündür.. Bu çağda en çok olmak istediğimiz de sanırım “kendimiz olmak-olabilmek….”
İlk yazımla, hoş bulduk…
Bu sayfalarda sizinle “markacı gözüye” ve kendimce  trendlerden, zevklerden, stillden, yaşamın ahenginden, mekanlardan , dekorasyondan, giyimden, yeniliklerden kendimce bir gökkuşağı oluşturup sunacağım. Biraz instagramvari bir yaklaşımla .. Çünkü hayat dediğimiz zaten küçük küçük karelerde yaşanan anılar değil mi? 
Yeni hayatımız; sessiz, sakin, derin, dingin, sade ve yavaşşş…
Şu aralar en çok konuşulanlar, ‘düşünce gücü’, ‘kuantum’, ‘pozitivizm’ vs. vs….
Bir ülkedeki genel eğilimi anlamak için başvurduğum en etkili yöntem ‘en çok okunanlar ve dinlenenler listesini’ gözden geçirmektir. Son dönemlerde dünya genelinde ve ülkemiz özelinde hep bir kendini arayış, hep bir yenilenme telaşındayız. Var olan durumumuza isyan içinde ‘yeni söylemlerin’ peşindeyiz. 
Yeni inanç kalıpları, yeni felsefeler, yeni ülküler, yeni hobiler ve yeni ilişki modelleri… Klasik aile tanımı bile bu arayışlar içinde tanımını değiştirdi. 
Bu arayış çırpınışları doğaldır ki alışveriş ve her türlü tüketim alışkanlığımızı da etkiliyor.
Hızlı yaşam, hızlı tüketim, hızlı değişim duyguları ilişkileri bile çabucak tüketiyor.
Ama insanlık artık bu ‘hız’dan da sıkıldı.
Yaşam trendleri gösteriyor ki ‘yavaş’lık, ‘hiçbir şey yapmama duygusu’ kendini çok yakında hissettirecek. Neden mi?
New age ritimler, eski günlerin müzikleri en çok satanlar listelerinde yükselişteler. Dini müzik ritimleri, ilahiler ve etnik kökenli sazlar en tempolu müzik de bile tınılarını hissettirmeye başladılar.
Fast food, sağlıklı yaşam akımıyla yerini kaybetmişti zaten ancak şimdi ziyafet gibi şölen gibi yavaş yemek önem kazanıyor. Yemek yeme ritüeli hayatın tam içine karışıyor. Siesta artık yalnızca Akdeniz ülkelerinin ritminde değil tüm dünyanın kalp ritminde yer almak üzere…
El örgüsü modada geri geliyor. Ve doğal olarak el örgüsü örmek de hobi hanelerinde yükselen bir trend.
Hızlı tüketmeyeceğimiz, doyasıya yaşayacağımız günler yakın. Pembe ve tonlarının, uçuk renklerin, uçuşan kumaşların 2015 yazında hayatımıza girme nedeni de bundan…
Kitaplara baktığımızda kendine dönüş, iç ses dinleme ve kendiyle baş başa kalma tutkuları romanlardaki karakterlerden sinemaya aktarılıyor. Gizemli dünyaların kapıları hafızamızdaki cumhuriyetini kuruyor. Bireysellik, yavaşlamayı ve kendine özenmeyi de tarz olarak tam da göbekten hayatımıza sokuyor… 
Evde ve keyifli yaşamaya yönelik binlerce detay tasarımcıların hayal güçlerini zorluyor. DVD satışlarındaki patlamanın güncel sebebi ‘kriz’ olsa da trend imparatorluğunda bu ‘ev’e ve bireyselliğe dönüşün’ göstergesi olarak algılanıyor.
Artık ‘çok’luk değil derinlik önem kazanıyor. Tüketmeden, bitirmeden hissederek tadına vararak ve yavaşlayarak yaşam çok yakında bizleri sarsacak.
Şairin dediği gibi ‘yaşadın mı yoğunluğuna yaşayacaksın’.
Trend olarak ayak seslerini takip ettiğimiz bu ruh hali modada sadeliği, uçuculuğu, müzikte çoksesliliği ve romantizmi, dekorasyonda masalsı öğelerin bolca kullanılmasına sebep olacak. Sosyolojik anlamda bakıldığında tatiller benim 3 yıl önce iddia ettiğim ‘hiçbir şey yapmama’ tatillerine dönüşecek. Dostluklar, insana verilen önem artacak. Evde geçirilen zaman uzayacak, üretime yönelik bir hareketlenme yaşanacak…

EN ÇOK OKUNANLAR

Cemiyet Hayatının Yılbaşı Adresi Uludağ
Cemiyet Hayatının Yılbaşı Adresi Uludağ

Cemiyet Hayatının Yılbaşı Adresi Uludağ

1 dakika okunma süresi
2025'in Öne Çıkan 5 Estetik Trendi
2025'in Öne Çıkan 5 Estetik Trendi

2025'in Öne Çıkan 5 Estetik Trendi

5 dakika okunma süresi
Ocak Ayı Sergileri
Ocak Ayı Sergileri

Ocak Ayı Sergileri

12 dakika okunma süresi
Meghan Markle 2025 Yılını Yeni Instagram Hesabıyla Karşıladı
Meghan Markle 2025 Yılını Yeni Instagram Hesabıyla Karşıladı

Meghan Markle 2025 Yılını Yeni Instagram Hesabıyla Karşıladı

1 dakika okunma süresi
Cildinizi Rahatlatan 5 Nemlendirici Önerisi
Cildinizi Rahatlatan 5 Nemlendirici Önerisi

Cildinizi Rahatlatan 5 Nemlendirici Önerisi

4 dakika okunma süresi

DAHA FAZLASI

2025 Après-Ski Stili
2025 Après-Ski Stili

2025 Après-Ski Stili

Moda ve Zarafetin Modern İkonu Hailey Bieber Yeni Yaşını Kutluyor
Moda ve Zarafetin Modern İkonu Hailey Bieber Yeni Yaşını Kutluyor

Moda ve Zarafetin Modern İkonu Hailey Bieber Yeni Yaşını Kutluyor

John Galliano Maison Margiela'ya Veda Etti
John Galliano Maison Margiela'ya Veda Etti

John Galliano Maison Margiela'ya Veda Etti

Zamansız Tavrıyla Ekose Trendi
Zamansız Tavrıyla Ekose Trendi

Zamansız Tavrıyla Ekose Trendi

Fashion Awards 2024 Ödülleri Sahiplerini Buldu
Fashion Awards 2024 Ödülleri Sahiplerini Buldu

Fashion Awards 2024 Ödülleri Sahiplerini Buldu

Buckingham Sarayı'nda Beckham Rüzgarı
Buckingham Sarayı'nda Beckham Rüzgarı

Buckingham Sarayı'nda Beckham Rüzgarı

2025'e Stil Sahibi Bir Başlangıç: Hediye ve Moda İpuçları
2025'e Stil Sahibi Bir Başlangıç: Hediye ve Moda İpuçları

2025'e Stil Sahibi Bir Başlangıç: Hediye ve Moda İpuçları

Moda ve Sanatın Simbiyotik İlişkisi
Moda ve Sanatın Simbiyotik İlişkisi

Moda ve Sanatın Simbiyotik İlişkisi

“The Devil Wears Prada: Müzikali”nin Kırmızı Halı Şıklığı
“The Devil Wears Prada: Müzikali”nin Kırmızı Halı Şıklığı

“The Devil Wears Prada: Müzikali”nin Kırmızı Halı Şıklığı

Chanel'in Yeni Kreatif Direktörü Matthieu Blazy
Chanel'in Yeni Kreatif Direktörü Matthieu Blazy

Chanel'in Yeni Kreatif Direktörü Matthieu Blazy

Rihanna'nın Fashion Awards 2024 Kırmızı Halı Stili
Rihanna'nın Fashion Awards 2024 Kırmızı Halı Stili

Rihanna'nın Fashion Awards 2024 Kırmızı Halı Stili

Cesur, Özgün, Yaratıcı Takının Yeni Adresi: shopi go
Cesur, Özgün, Yaratıcı Takının Yeni Adresi: shopi go

Cesur, Özgün, Yaratıcı Takının Yeni Adresi: shopi go