DAİMİ HEYECAN

16.10.2019 11:58:12

Bir MBFWI geleneğini bozmadık ve Mercedes-Benz Turk Otomobil Grubu Icra Kurulu Uyesi Sukru Bekdikhan’a bu sezonla ilgili merak ettiklerimizi sorduk.

Zeynep SOYLU

 

Doha’nın baharat kokulu dar sokaklarından başlayıp çölde safariyle son bulan çok eğlenceli bir çekim gerçekleştirdik Burcu Esmersoy ile... Birlikte geçirdiğimiz beş güne Burcu’nun güzelliği ve bitmek bilmeyen enerjisi de eklenince uzun süre hafızalardan silinmeyecek, her anı film karesi tadında geçen çekimle baş başa bırakıyoruz sizi.

 

Bu sezon “Kontrast ol” sloganı ile farklılıkları kucaklamayı, standart güzellik anlayışına baş kaldırmayı ve aykırılıklarla yaşamayı hedefleyen Mercedez-Benz Türk Otomobil Grubu’nun İcra Üyesi Şükrü Bekdikhan ile İstanbul Moda Haftası’nı ve dahasını konuştuk.

Her sezon yeni bir heyecanla başlayan MBFWI’un 10. yılını kutluyoruz. Bu sezona
özel düşündüğünüz yenilikler ya da sürprizler var mı?

İstanbul’da moda haftasının 10 yılı dolarken, biz de bu 10 senenin yedisinde etkinliğin isim sponsoru olarak yer almaktan ve Mercedes-Benz Fashion Week Istanbul’u sunmaktan dolayı çok mutluyuz. Bu yola çıkarken hedefimiz İstanbul’u bir bölgesel moda merkezi haline dönüştürmek, Türk moda endüstrisi ile buluşmak ve Türk tasarımcıları desteklemekti. Bu sezon Mercedes-Benz olarak, “Kontrast ol” sloganlı moda görsel kampanyamızı sunuyoruz. Gerek moda gerekse güzellik endüstrisinde son yıllarda en çok konuşulan konulardan biri olan farklılıkları kucaklamak, dayatılan standart güzellik anlayışına baş kaldırmak ve aykırılıklarla yaşamak çıkış noktamız oldu. Bu slogan çerçevesinde aynı zamanda “Mercedes-Benz ile kontrast ol” başlıklı bir paneli sahipleniyoruz.

Bu kadar uzun soluklu bir organizasyonun sürdürülebilirliğini sağlamak ayrı bir başarı. Mercedes-Benz Fashion Week Istanbul’un başarısını neye bağlıyorsunuz?

Türkiye’de gündem ne olursa olsun moda haftası ara vermeden devam etti. Burada Mercedes-Benz Fashion Week Istanbul’un organizasyonunu üstlenen İHKİB başta olmak üzere, etkinliğin paydaşları olan Moda Tasarımcıları Derneği (MTD), Birleşmiş Markalar Derneği (BMD) ve İstanbul Moda Akademisi’nin (İMA), katılımcı marka ve tasarımcıların moda haftasına inançları, sektörün tüm aktörlerinin bu etkinliğe aralıksız desteği, basının ilgisi bu başarıda büyük pay sahibi. Bugün Mercedes-Benz Fashion Week Istanbul, Türkiye’nin sayılı uluslararası etkinliklerinden biri ve biz Mercedes-Benz olarak bunun bir parçası olmaktan dolayı gururluyuz.

Dünyada hemen her konuda çevreci yaklaşımlar, geri dönüştürülebilir materyaller ve çevreye zarar vermeyen atıkları, havayı kirletmeyen araçları olabildiğince hayatımıza entegre etmeye çalışıyoruz. Mercedes-Benz olarak sizin çalışmalarınız bu yönde nasıl gidiyor? Yeni nesil araçlarda bu tarz yenilikler var mı hayatımızı etkileyecek? 

Biz otomotiv sektöründe bir değişim rüzgârının içindeyiz. Elektrikli veya elektrik destekli otomobiller hayatımıza girmeye başladı. Bu kapsamda da tüm Mercedes-Benz otomobil modelleri adım adım elektrikli motorlar ile donatılıyor. 2022 yılına kadar Mercedes-Benz otomobil portföyünün tamamı elektrikli motor alternatifleri de olacak hale gelecek. Bu, smart’dan SUV’ye kadar tüm portföyümüzü kapsıyor. Bunlara ek olarak hafif ticari araçlarımız, kamyon ve otobüslerimiz de elektrikleniyor. Çok yakında üç farklı kıtada toplamda altı fabrikada elektrikli araçlar üretmeye başlayacağız. Mercedes-Benz’in yeni ürün ve teknoloji markası olan EQ’nun altında sunulacak ilk Mercedes-Benz modeli olan EQC aracımızı ise premium elektrikli araç görünümüne öncülük eden, iç ve dış mekân tasarımıyla Türkiye’de 2020 yılı içerisinde müşterilerimizin beğenisine sunacağız.

PAYLAŞ