02.01.2019 11:53:16

Röportaj: Gözde YÖRÜKOĞLU ERSU
Fotoğraf: Lara SAYILGAN
Saç: Suat ÜRÜN/ No21
Makyaj: Uğur Kıral
Fotoğraf asistanı: Salih YILMAZ
Video: Fatih ER

Mickey Mouse 90. yılını tüm dünyada farklı şekillerde kutluyor. Türkiye’de iş birliği yapmak içinse, Gamze Saraçoğlu’nu seçti. Lara Sayılgan’ın karelerinden de hissedebileceğiniz gibi, bu buluşma sanki olağan olarak gerçekleşti. Birbirlerine pek uydular. Biz de bu iş birliği sebebiyle Türkiye’ye gelen Mickey Mouse ve Gamze’nin buluşmasına tanıklık ettik. Atlattığı meme kanseri esnasında ve sonrasında bu konularda hiç konuşmayan Gamze ile, hayata pozitif bakması, ‘mucize’ olarak adlandırdığı bu süreci ve neler yaptığı üzerine konuştuk.

Mickey ile birbirinize çok yakışmışsınız ne de tatlı olmuşsunuz.
Değil mi? Çok sevdim Mickey ile olmayı.

Nasıl oldu bu iş birliği?
Aslında benim bu konuyla ilgili hiçbir bilgim yoktu. Walt Disney’den bir gün bana bir görüşme talebi geldi. Ben de zannettim ki Walt Disney’in buradaki lisanslı bir işinde tasarım yapacağım. İlk başta görüştük, dediler ki Mickey’nin 90. yılı ve biz bunu tüm dünyada farklı şekillerde kutluyoruz. Biz de burada sizin yapacağınız koleksiyonu yayınlamak istiyoruz. İlk başta çok heyecanlandım ama işin bu kadar da büyüyeceğini pek düşünmüyordum. Sonra bana dediler ki, siz bizim marka kimliğimize çok uyuyorsunuz, Mickey ile ortak özellikleriniz var.

Ne gibi, böyle pozitif olmak ve sürekli gülümsemek gibi mi?
(Gülüyor) Kesinlikle öyle. Kişilik özelliklerinin de benzemesine önem veriyorlarmış. Bu iş birliğini sadece bir markadan çıkartıp üç farklı markaya yaymak istediklerini söylediler ki ben de çok mutlu oldum. Bir tanesi Penti bir tanesi Taç Linens bir tanesi de Hayat Su. Her birine Mickey’nin 90. yılıyla alakalı koleksiyon hazırlamaya başladım. Fakat işi o kadar sevdim ki, işin içinde Mickey de olunca çalışma süreci çok keyifli oldu, hepsine çok geniş bir koleksiyon hazırladım. 15 parçayla hazırladığım koleksiyonu 50 parçaya çıkardım. Bence en güzel yanı şu oldu, Mickey herkesin idolü ama bizim koleksiyon bir ‘celebration’ koleksiyonu oldu. Gençlerden farklı olarak biraz daha yaşı yüksek ve A+ kitlenin de ilgisini çekecek, biraz daha lüks bir kutlama koleksiyonu oldu. Mickey ilk defa kutlama halinde anılmış oldu. Bir markadan başlayıp üç markaya yayılan ilk uluslararası iş birliği oldu benim yaptığım.

Mickey ile tanışmak için sıraya girenler oldu Türkiye’ye geldiğinde. Herkes sıraya girdi, inanılmaz bir heyecan yarattı.
Gerçekten çok garip bir şey. Hiçbir şey için bu kadar heyecanlanmamıştım.

Bu ilk uluslararası iş birliğin oldu, tebrikler!
Aslında şimdi de ikincisi geliyor. H&M’e de danışmanlık veriyorum. Onaylı ilk iş birliği. Koleksiyonu ben hazırlamıyorum ama bir sosyal sorumluluk projesi kapsamında kreatif danışmanlık veriyorum. Şans eseri oldu, Türkiye’de hiç uluslararası iş birliği yok, benim arka arkaya iki tane oldu.

Süper haber!
Mickey başka bir şey ama Gözde. İlkokuldayken de Mickey hayranıydım tabii o da etkiliyor. Bir de işin devamı da çok iyi oldu. Ürünler kısa zamanda ‘sold out’ oldu. Hem iş olacak, hem böyle başarılı olacak hem de bana hayatımın en güzel hislerinden birini yaşatacak! O yüzden çok mutlu oldum.

PAYLAŞ