YENİLİKLERİ ANLATTILAR

18.04.2018 17:57:05

Vodafone Türkiye İcra Kurulu Başkan Yardımcısı Engin Aksoy ve Vodafone Türkiye Marka ve Pazarlama Stratejisi Direktörü Ebru Özgüç, 37. İstanbul Film Festivali için dijitalleşme anlamında gerçekleştirdikleri ilk’leri anlattılar.

ENGİN AKSOY

Vodafone’un İstanbul Kültür Sanat Vakfı ile uzun yıllara dayanan uyumlu ve başarılı bir iş birliği var. Bu yıl da ilk kez Film Festivali’ne sponsor oldunuz. Bu süreci bir de sizden dinleyebilir miyiz?
Vodafone olarak hayata geçirdiğimiz sosyal yatırımlar içinde kültür-sanat yatırımlarımızın önemli payı var. Kültür-sanat yatırımlarımızı, sürdürülebilir toplumsal ve kültürel gelişim vizyonumuzun bir yansıması olarak değerlendiriyoruz. Bu yatırımlarla, sanat izleyicilerinin dijital deneyimini artırmayı hedefliyoruz. Türkiye’nin kültür ve sanat gündeminde çok önemli bir rol üstlenen İstanbul Kültür Sanat Vakfı ile sekiz yıldır devam eden başarılı bir iş birliğimiz var. İKSV’nin 2010’dan bu yana resmi iletişim sponsorluğunu üstleniyoruz. Bugüne kadar Filmekimi, İstanbul Caz Festivali, Tünel Şenliği ve konser organizasyonları gibi pek çok etkinliğe destek verdik. Şimdi bu desteğimizi bir adım ileriye taşıyarak, Vodafone Red markamızla, Türkiye’nin en kapsamlı ve en büyük film festivali olan 37. İstanbul Film Festivali’ne sponsor olmanın mutluluğunu yaşıyoruz. 

Vodafone’la birlikte bu yıl festivalde dijitalleşme anlamında bazı ilklere şahit olduk. Nedir bu dijital yenilikler?
Vodafone Red olarak, sinema gibi ekran sanatlarının dijitalleşmesine önem veriyoruz. 
Sponsorluğunu üstlendiğimiz bu tür sanat dallarının dijital kurgularımız ve imkânlarımız ile yüz binlerce izleyiciye ulaşmasını sağlıyoruz. Bu doğrultuda, 37. İstanbul Film Festivali için de teknolojimizi seferber ederek bazı ilk’lere imza attık. Festival ile izleyici arasında dijital bir köprü olan yeniliklerimiz sayesinde, festival kapsamında gerçekleşen pek çok etkinliğin dijital ortamda tüm Türkiye’den takip edilebilmesini sağladık. Festivalde ilk defa dijital sinema seanslarını ve Sanal Gerçeklik gösterimlerini düzenledik. Sinemaseverlerin festival içerikleriyle dijital platformlarda da buluşmasının heyecan verici olduğuna inanıyoruz.

EBRU ÖZGÜÇ 

Engin Bey dijital sinema seanslarından bahsetti. Bunlar ne zaman ve nasıl izlenebiliyor? Detayları alabilir miyiz?
Dijital sinema seansları, festivalde ilk defa yapıldı. Bir anlamda, 37. İstanbul Film Festivali’ni sinemaseverlerin cep telefonlarına taşıdık. Onlara online film izleme ayrıcalığı sunduk. 10-11-16 Nisan tarihlerinde saat 20.00’da gösterimi yapılan dört film (Sonsuz Futbol; Sofra Sırları; Aile; Kuzgunlar) www.vodafone.com.tr/FestivalCebinde adresinden online yayınlandı.  Dijital sinema seanslarına sadece Vodafone Red’liler giriş yapabildi. Her seans için katılım 500 kişiyle sınırlı oldu. 

Sanal Gerçeklik gösterimleri, yurt dışında önemli festival programlarında yer buluyor. İstanbul Film Festivali’nde ise ilk kez hayata geçirildi. Bu gösterimler hakkında bilgi alabilir miyiz?
Sanal Gerçeklik gösterimlerini Samsung’un katkısıyla hayata geçirdik. 8-9-10 Nisan tarihlerinde Salon İKSV’de yapılan bu gösterimlerde seyirciler özel sanal gözlükler aracılığıyla interaktif deneyimler yaşama imkânı buldu. Sanal Gerçeklik gösterimine uygun çekilmiş 10 film (Your Spiritual Temple Sucks, The Last Chair, French Kiss, Proxima, Sergent James, Notes To My Father, Lifeline, The Hourglass, Oh Deer!, Mozart 360°) festival izleyicisiyle buluştu.  

Festival keyfini Vodafone TV’ye de taşıdınız. Orada neler sundunuz sinemaseverlere?
Yapı Kredi Kültür Sanat’taki Festival Merkezi’nde gerçekleştirilen söyleşiler ve festivalin ulusal ve uluslararası konuklarıyla yapılan röportajlar Vodafone TV aracılığıyla dijital ortamda sinemaseverlerle buluştu. Yönetmenlerle söyleşiler ve festival sohbetleri festival sonrasında Vodafone TV’de yayınlandı. Ayrıca, festivalin Ulusal Kısa Film Yarışması’nda yer alan beş kısa film (Arîn, Toprak, Doğu Yakası, Kaset, Keçi) 15 Nisan - 15 Mayıs tarihleri arasında yine Vodafone TV’den izlenebilecek.

Bu yıl Vodafone Red Galaları’nda hangi filmler izlendi?
Vodafone Red Galaları bu yıl da festivalin en sevilen bölümlerinden oldu. Bu galalarda, ünlü yıldızları usta yönetmenlerle buluşturan ve sezonun merakla beklenen gişe yıldızı 12 filmin (Köpek Adası, Sahaf, Mutlu Prens, Lean On Pete, İtaatsizlik, Taş Devri Firarda, Canavar, Transit, Dokunma Bana, You Were Never Really Here, Saplantı, Siyah Nehir) Türkiye’deki ilk gösterimlerini gerçekleştirdik. 

“1 Bilet Alana 1 Bilet Hediye” kampanyanız vardı. 
Evet, Vodafone Red’liler ve Freezone’lular,  sonuna kadar İstanbul Film Festivali gösterimleri için Biletix.com ve festival gişelerinden bir bilet aldığında ikincisi hediye verildi. 

Vodafone’u yeni sanat projelerinde görecek miyiz?
Sanat yatırımlarımız, müzik ve sinema ağırlıklı olmaya devam edecek. Sanatta dijitalleşme vizyonumuz doğrultusunda, mobil iletişim teknolojilerindeki inovatif gücümüzü seferber ederek, kültür-sanat faaliyetlerinin daha fazla kişiye ulaşmasına aracılık etmeyi sürdüreceğiz. 

Festival izleyicisine bir mesajınız var mı?
37 yıldır sinema sanatının en başarılı örneklerini sunan İstanbul Film Festivali her yıl olduğu gibi bu yıl da çok başarılı geçti. İzleyicilerimiz dijital yeniliklerimizden sonuna kadar yararlandı. 

Facebook üzerinden bir yarışma da düzenlediniz. Kısaca bilgi verir misiniz?  
Tabii, elbette. Gala canlı yayınımızla eşzamanlı bir yarışma düzenledik Facebook üzerinden. 
“Filmi emojilerle anlat, bilet kazan” içeriğiyle düzenlediğimiz bir yarışmaydı bu. Taş Devri Firarda filmini en yaratıcı şekilde emojilerle anlatan 5 kişiye, 37. İstanbul Film Festivali kapsamında istedikleri bir filme çift kişilik bilet kazanma hakkı sunduk.