UÇUŞ SANATI

11.07.2018 17:05:42

Hem yerde hem de gökyüzünde zaman ve konfora öncelik veren TAV Air, verdiği butik seyahat hizmetlerinde bir sanatçı gibi düşünüp, bir sanatçı gibi davranıyor.

Berin SOMAY – berin.somay@alem.com.tr
Fotoğraflar: Ertan DEMİRBİLEK

Bizim için her yolculuk bir performans, uçmaksa başlı başına sanattır.” diyerek ‘Art of Flying’, yani ‘Uçuş Sanatı’ mottosunu benimseyen TAV Air, şirket ve kişilere özel ürettiği VIP çözümlerle konforlu ve zamanında ulaşım ayrıcalığını sunmayı önemsiyor. TAV Genel Havacılık Terminalleri’ni, genel yolcu profilini, terminallerdeki uçuş trafiğini ve Primeclass VIP hizmetlerini, TAV Air’ın Genel Müdürü Berrin Yer’den dinledik.

TAV’ın ‘Dünyaya açılan en özel kapınız’ motto’suyla hizmet veren Genel Havacılık Terminalleri’nin ayrıcalıklarından bahseder misiniz?
Genel Havacılık Terminalleri, bildiğiniz gibi sadece Türkiye’nin değil dünyanın ekonomi, iş, kültür-sanat, spor camiasını ve birçok ünlü ismi ağırlayan butik terminallerimizdir. Maksimum 19 koltuk kapasiteli olan uçak sahiplerinin hizmet aldığı bu terminallerde en büyük ayrıcalık, zaman ve konfor ana başlıkları altında toplanmakta. Bu ayrıcalıkları özetleyecek olursak, hizmetimiz yolcularımızın butik terminallerin kapısında karşılanması ile başlar, hızlı x-ray geçişi ve hızlı pasaport işlemleri ile devam eder. Terminallerimizi kullanan misafirlerimize zaman tasarrufunu yaşatabilmek adına, bagaj ve gümrük işlemleri en hızlı şekilde görevlilerce yapılmaktadır. Zaman kavramı çok önemli olan business jet yolcularının uçuşu için gerekli olan tüm işlemlerinin hızlı bir şekilde bitirilmesinin ardından kalkış saatini bekleyecek olan misafirlerimiz konforlu bir şekilde ağırlanmak üzere Dış Hat veya İç Hat salonlarımıza alınırlar. Gündemi takip etmek isteyen misafilerimiz TV ve gazetelerden faydalanabilirken, bu esnada da catering hizmetini sağlayan BTA personelleri de kendilerine ikramlarda bulunmaktadır. Ücretsiz Wifi’dan faydalanma imkanı sunulan terminallerimizde dileyen misafirlerimiz butik Duty Free mağazasında alışveriş yapabilirken, görüşmeler yapması gereken misafirlerimiz ise 12 kişilik ferah ve sessiz toplantı salonumuzdan yararlanabilmektedir.

Son yıllarda Genel Havacılık Terminalleri’ndeki  genel yolcu profili ve uçuş trafiği nasıl? 
İstanbul Genel Havacılık Terminali 2006 yılında hizmet vermeye başladığımız ilk terminal olup, Türkiye’nin dünyaya açılan ilk özel kapısıdır. Bu terminalde, ülkemizde gerçekleşecek olan tüm kongre, müzik ve sanat festivalleri ile uluslararası futbol müsabakalarına ev sahipliği yapmaktayız. Shakira, Jennifer Lopez, Metallica, Scorpions, U2, John Travolta, Bruce Willis, Kate Moss, George Clooney, Lady Gaga, Meryl Streep ve Robert De Niro gibi misafirlerimizin her birine ülkemizin imajına yakışır, olumlu intiba bırakabilmek adına özel karşılama ve uğurlamalar yaptık. İstanbul terminalimiz yaz-kış trafiği ayırt etmeden yoğun bir şeklide hizmet vermekte. Yıllık uçuş trafiğimiz 5.000, yolcu sayımız ise 22.000 civarında. 2011 yılının sonlarına doğru açılışını yaptığımız Ankara Genel Havacılık Terminali ise siyasi konumu nedeniyle yaz ve kış sezonunda çalışan bir terminalimiz. Terminalimizin en yoğun günleri pazartesi ve cuma diyebiliriz. Ancak Ankara, ülkenin gündemine göre uçuş trafiğinin en çok değişkenlik gösterdiği lokasyon. Ankara terminalimizin ortalama uçuş trafiği 3.600, yolcu sayısı ise 12.000 civarında. Metrekare olarak en büyük terminalimiz, 2012 yılında TAV olarak hizmet vermeye başladığımız İzmir terminalidir. Bu terminalimiz aynı zamanda en sakin terminalimizdir. Yolcu profili olarak iş insanlarının ve Çeşme’ye yakınlığı nedeniyle sanat camiasının geçiş yaptığı bir terminalimizdir. Uçuş trafiği yıllık 1.000 olup, yolcu sayımız 3.000’dir. Bodrum Genel Havacılık Terminali, 2015 yılında Türkiye’de açılan son terminalimiz. Kış sezonunu sakin geçiren bu terminalimiz, yaz sezonunda ise kesinlikle en yoğun olanı. Bodrum terminalimiz, iç ve dış turizmin en canlı yaşandığı şehir olması nedeni ile her türlü renkli organizasyonların bir parçası olmakta. Yıllık uçuş trafiğimiz 2.500 civarında olup, yolcu sayımız ise 10.000’dir.

2001’de kurulan ‘Primeclass’ın butik seyahat hizmetlerini sizden dinleyebilir miyiz?
Primeclass’ın sağlamakta olduğu CIP hizmetin yanında, 2014 yılından beri tarifeli ve charter uçak yolcularına havalimanı otoritesinden alınan izinler ile Genel Havacılık Terminalleri kullanımı için imkan yaratıyoruz. Tarifeli ve charter seferler ile seyahat eden, ancak özel hizmet almak isteyen yolcularımız, Primeclass VIP hizmeti satın alarak, özel jetlerin iniş-kalkış yaptığı Genel Havacılık Terminalleri’ni kullanarak tüm işlemlerini ana terminalin yoğunluğuna karışmadan en hızlı şekilde yapabilmekte. Uçuşa giden yolcularımızın kırmızı halıda karşılanması ile başlayan VIP hizmeti, yolcularımızın güvenlik, bagaj ve pasaport işlemlerinin beklemeksizin tamamlanmasının ardından uçağın kalkışına en yakın saatte,  havalimanı apronu içerisinden VIP araçlar ile uçak altına kadar götürülerek uğurlanması ile sona ermektedir. Primeclass VIP hizmetini kullanan yolcular, ana terminale uçuşa iki saat önceden gidilmesi gerekirken, Genel Havacılık Terminali’ne tüm işlemler hızlı bir şekilde tamamlandığı için uçuştan 40 dakika önce gelebilirler.

PAYLAŞ