02.05.2018 18:48:21

İngiliz aktris Elizabeth Hurley, 1995 yılından bu yana, kendisine 29 yaşındayken ilk modellik deneyimini yaşama şansı tanıyan Estée Lauder’ın global marka sözcüsü. 51 yaşındaki İngiliz oyuncu, kendi bikini markası için modellik yapmaya devam ededursun, sosyal sorumluluk projesiyle de kadınlara yol göstermeyi hedefliyor.

Röportaj: Elif ÖKSÜZ
Fotoğraflar: Jeff Riedel / Contour by Getty Images

Elizabeth Hurley’nin, meme kanseri kampanyasında Pembe Kurdele’nin yaratıcısı Evelyn H. Lauder kendisine birlikte çalışmayı teklif ettiğinde kabul etmesi, büyükannesini meme kanserinden yeni kaybetmiş olmasından. Evelyn H. Lauder’ın ona söylediği “Dünyanın her yerinde kadınlar ölüyor ve hiç kimse bu konuda bir şey söylemiyor” cümlesi de onu derinden etkilemiş olacak ki, bu sosyal sorumluluk projesinde yer almayı kabul etmiş.

Elizabeth Hurley, 90’lı yıllarda Hugh Grant’in sevgilisi olarak ortaya çıktığında, biraz da Grant’in o dönemdeki popülerliğinden nasibini alarak bir anda medyanın odak noktası haline geldi. Daha önce hiçbir modellik deneyimi olmadığı halde Estéee Lauder’in global sözcüsü seçildi ve arkasından Pleasures, Beautiful, Dazzling, Tuscany per Donna ve Sensuous parfümlerinin reklam kampanyalarında yer aldı. 2005 yılında çıkardığı kendi bikini markası Elizabeth Hurley Beach ile de kendi deyimiyle geleceğini garanti altına aldı. Televizyon ve beyaz perde için pek çok filmde rol alan Hurley, 2013 yılında nişanlısı Shane Warne’dan ayrıldığından bu yana, özel hayatıyla çok fazla gündeme gelmiyor ve boş zamanının çoğunu oğlu Damian Charles ile birlikte geçiriyor. Estée Lauder şirketlerinin Meme Kanseri Bilinçlendirme (BCA) kampanyası, kurucu Evelyn H. Lauder’in 1992 yılında ikonik pembe kurdeleyi yaratması ile sosyal sorumluluk çalışması haline gelmiş. Ülkemizde #SizinElinizde hashtag’I ile yürütülen Meme Kanseri Bilinçlendirme Kampanyası’nın Türkiye’deki sözcülüğünü Tanem Sivar, Özge Uzun ve Hatice Aslan yaparken, global sözcü Elizabeth Hurley’nin konuyla ilgili söyleyecekleri var.

Meme Kanseri Bilinçlendirme Kampanyası’nın sizin için önemi nedir?
Meme kanseri sınır tanımaz ve ayrım yapmaz, dünyadaki her ülkeden herkesin başına gelebilir. Meme Kanseri Bilinçlendirme Kampanyası, dünyadaki milyonlarca kadını, erkeği ve aileleri basit ama etkili bir fikir olan harekete geçme konusunda birleştiriyor. Bireysel adımların birleşerek nasıl büyük bir etki yarattığını göstermek için bir fırsat. Evelyn Lauder’ın kurduğu Meme Kanseri Araştırma Vakfı (BCRF) hayat kurtaran araştırmaları desteklemek için insanları bağış yapmaya teşvik ediyor. Bilim insanlarının bu konuda yürüttükleri çalışmalar sayesinde her gün, bu hastalığı yenmeye daha çok yaklaşmamız bana umut veriyor.

Sizin sağlıklı yaşam ritüelleriniz neler?
Araştırmalara göre sağlıklı yaşam biçimi meme kanserini önlemede önemli rol oynuyor. Besinlerin doğal lezzetinden hoşlanıyorum. Kendi organik çiftliğim var ve sadece burada yetiştirdiğimiz eti yiyorum. Sebzelerimin çoğunu kendim yetiştiriyor ve geri kalanını yerel marketlerinden alıyorum. Yatmadan önce uzun ve sıcak bir banyo yapmayı ve çiftliğimizde oğlumla yürüyüş yapmayı seviyorum. Yolda veya uçakta olsun, yeterince su içmek oldukça önemli. Her zaman her şeyden önce güne büyük bir bardak su içerek başlamaya çalışırım. Hayatımdan sporu eksik etmiyorum.