04.05.2018 20:51:45

Geçtiğimiz hafta düzenlenen Tommy Hilfiger 2017 İlkbahar/Yaz şovu, moda ve sanat dünyasından binlerce ismin katıldığı dev bir festivale dönüştü. Türkiye’den yalnızca ALEM’in davetli olduğu etkinliğin ardından Tommy Hilfiger ile buluştuk. “Değişimi çok seviyorum” diyen tasarımcı, marka DNA’sından ödün vermeden genç nesle bir adım daha yaklaştı.

Röportaj Ayşim ÖZGÜR

Gün batmak üzereyken Los Angeles’ta bir plajdayız. Atmosfer ışıklı dev balonlarla aydınlatılmış, lezzetli yemek kamyonları, kaykaycılar, özgürce enstrüman çalan müzisyenler ve ateş dansçıları etrafı sarmış. Manzaraya lunapark eğlencelerinin vazgeçilmezi kamikaze eşlik ediyor. Lady Gaga, Lewis Hamilton, Lucky Blue Smith, Sofia Richie ve Kaia etrafta rastlayabileceğiniz ikonlardan yalnızca bazıları. Evet, burası LA’in simgelerinden biri olan Venice Beach, ya da bir geceliğine değişen adıyla “TOMMYLAND.”

Tommy Hilfiger, 2017 İlkbahar/Yaz ‘Hilfiger Collection’ ve ‘TommyXGigi’ koleksiyonlarını geçtiğimiz Çarşamba akşamı, gerçek bir müzik ve sanat festivaline dönüşen TOMMYNOW şovuyla tanıttı. Başrolde ise elbette şovun açılışını yaparak podyuma sıcak Kaliforniya güneşi gibi doğan Gigi Hadid vardı. Hilfiger’ın küresel marka elçisi olan 21 yaşındaki model, bugünlerde marka ile ortaklaşa hazırladığı TommyXGigi koleksiyonunun da ikinci sezonunu kutluyor. Bugüne dek New York’la özdeşleştirilen Hilfiger, 70’li yılların festival ruhundan esintiler taşıyan bu genç ve eğlenceli koleksiyonuyla Los Angeles’ın rahat havasını kolayca kucaklamış. Üstelik bu özel etkinliği “multimedya moda müzik festivali” diye tanımlayan tasarımcının genç müşteri kitlesine daha yakın durabilme yolu yalnızca tasarımlarından da geçmiyor artık. Zira modayı demokratikleştirme vizyonuyla geliştirilen TOMMYNOW temasına dahil olan pek çok önemli öğe var. Bunlardan biri, podyumda görülenleri anında satın alabilmeyi sağlayan “see now, buy now” konsepti. Defiledeki tüm görünümler podyuma çıktığı anda, markanın 70’ten fazla ülkedeki tüm satış kanallarından satışa sunulurken, dijital inovasyonlarla arası oldukça iyi olan Hilfiger ekibinin moda tutkunlarına tanıdığı bir başka eğlenceli alışveriş ayrıcalığı da SNAP:SHOP uygulaması oldu. Uygulamayı kullananlar, evlerinde otururken podyumda yürüyen modeller veya mağazadaki ürünler gibi üç boyutlu hareketli görüntülerin fotoğraflarından alışveriş yapma zevkini tattı, Türkiye’den yalnızca ALEM’in davetli olduğu şova katılan konuklar ise festival alanına kurulan Tommy Hilfiger vintage dükkanından alışveriş yapma fırsatı buldu.

Gigi Hadid’le açılan defile Bella Hadid, Joan Smalls, Sara Sampaio, Hailey Baldwin gibi ‘it girl’ haline gelen modellerle devam ederken, gecenin ilerleyen saatlerine dek devam eden festivalin en büyük sürprizlerinden biri de hiç şüphesiz Fergie’ydi. Sekiz Grammy ödüllü müzisyen; Tommy Hilfiger ve Gigi Hadid’in anonsuyla çıktığı sahnede en sevilen solo hitlerinin yanı sıra Black Eyed Peas ile liste başı olan şarkılarını da seslendirdi ve güzelliğiyle herkesi kendine hayran bıraktı.

Melekler Şehri’ni bir de ondan dinleyin
Festivalin ertesi sabahı, Tommy Hilfiger ile Santa Monica’daki oteli Casa Del Mar’da buluşuyoruz. Panoramik okyanus manzaralı otel, büyüleyici Kaliforniya mimarisi ve rengarenk iç mekan tasarımıyla Tommy Hilfiger’ın özel hayatında da ne denli özenli seçimler yaptığını hatırlatır gibi. Eğlence ve başarıyla geçen bir akşamın ardından tasarımcının yüzünde mutluluk var. “Belki bir gün İstanbul’da da festival yaparız” diyor gülerek, “tabii eğer isterseniz!” Hilfiger’ın eşi Dee, İstanbul’da doğan bir babanın kızı. Yani yarı Türk. Bu durum tasarımcının da İstanbul hakkında pek çok fikir sahibi olmasını sağlamış.

İlk kez New York yerine Los Angeles’ta şov düzenlediniz. 2017 İlkbahar/Yaz koleksiyonunuzu tanıtmak için Venice Beach’i seçme sebebiniz neydi?
Koleksiyonun ilham perisi bir Güney Kaliforniya kızı olan Gigi. Ve koleksiyon Güney Kaliforniya’nın cool, casual, sportif, rahat yaşam tarzından etkiler taşıyor. Bu yüzden şovu bir plajda düzenlemenin fantastik olacağını düşündük. Venice Beach de art arda dizilmiş dövmecileri, tişört butikler, kaykaycılarıyla dünyada eşi benzeri olmayan bir yer. İşte buradayız!

Marka elçiniz olan Gigi aynı zamanda Tommy Hilfiger için hazırladığı kapsül koleksiyonlarla tasarım ortağınız da oldu. Onunla çalışmaktan mutlu musunuz?
Hem de çok! Gigi egzotik havası olan, çok güzel bir kız. Üstelik tüm bunların yanında kişiliğiyle de çok hoş ve özel biri. Stil anlayışı benzersiz, çok çalışkan… Bence günümüzün it girl’ü o.

İyi bir karaktere sahip olmanın stil üzerinde etkili olduğunu düşünüyor musunuz?
Evet. Özellikle de moda dünyasında ve kalabalık insan gruplarıyla çalışıyorsanız…

?

Bugünün moda dünyasında sizi en çok ne heyecanlandırıyor?
Değişim! Değişimi, ilerlemeyi, özgünlüğü, paylaşmayı ve genç insanların ihtiyaçlarını, arzularını dinlemeyi çok önemsiyorum. Podyumda gördüklerinizi anında alabilmenizi sağlayan “Gördüğünü al” konseptini de bu yüzden geliştirdik. Çünkü müşterilerinin deneyimlerini önemseyen demokratik bir markayız.

Modanın demokratikleşmesi son zamanlarda çok konuşulan bir kavram. Sizin için tam olarak ne ifade ediyor?
Koleksiyonlarımızın herkese hitap etmesi anlamına geliyor. Başka deyişle, halka açık bir markayız. Hiçbir zaman kimsenin ulaşamayacağı kadar ayrıcalıklı olmak istemedim. İnsanların ihtiyaçlarına hitap etmeyi severim. İlham vermekten ve arzulanmaktan ödün vermeden ulaşılabilir olmak kısacası.

PAYLAŞ