1 / 11

14.03.2018

90'LARDAN GÜNÜMÜZE

Logolu tasarımların yeniden moda olması esasen Alessandro Michelle’in Gucci’nin kreatif direktörü olmasıyla filizlenmeye başladı. Daha sonra ipi Balenciaga’nın başına geçen Demva Gvasalia göğüsledi. Gvasalia, logoları Gucci gibi sadece çantalarda değil; kıyafetlerde de kullandı. Öyle ki, yer gök daha doğrusu, üstümüz başımız Balenciaga yazılarıyla dolup taştı. Minimal koleksiyonlarıyla adından söz ettiren Stella McCartney bile üzerinde Stella yazan tasarımlara imza attı. Ve ardından gerisi çorap söküğü gibi geldi... “Ben buradayım” diye bağıran tasarımlar moda evlerinin yeni gözdesi oldu. Açık konuşmak gerekirse biz bu ‘trend olma meselesini’ moda dünyasında dönen sıcak para akışına bağlıyoruz. Bunu itiraf etmek, meşakkatli bir iş olsa da şu an moda dünyasında en çok parayı Avrupalılar değil; Araplar ve Ruslar harcıyor. Onlar da kendi kültürlerine göre logolu tasarımların ön planda olmasını tercih ediyorlar. Çuvaldızı kendimize batıracak olursak, moda dünyası da, biz de halimizden şu anda gayet mutlu mesutuz. Özellikle buram buram 90’lar kokan Versace yazılı tişörtler İlkbahar-Yaz 2018 koleksiyonlarından favorimiz. Tabii logolu tasarımları giyerken dikkat etmeniz gereken bazı kurallar var. Örneğin, logolu bir tişört giyiyorsanız çantanızda ya da ayakkabınızda asla logo ya da marka ismi geçmemeli. Aksesuarlarınız logoluysa kıyafetleriniz mümkün mertebe sade olmalı. Lara MUTLU - lara.mutlu@alem.com.tr / Fotoğraflar Getty Images Türkiye