Ankaralı sanatçı Aslı Kutluay’ın, küresel ısınmadan esinlenerek tasarladığı Erime Noktası isimli projesi, bu yılki Venedik Mimarlık Bienali’nde yoğun bir ilgiyle karşılandı. Aslı Kutluay’ın, Magazzino Galeri’de, 15. Venedik Mimarlık Bienali önizleme projesi olarak başlayan, Vittorio Urbani küratörlüğündeki “Melting Point”(Erime T) isimli projesi, gördüğü yoğun ilginin ardından, Nef sponsorluğunda 22 Haziran 2016 tarihine kadar uzatıldı. Grand Kanal’da Rönesans’ın önemli binalarından biri olan Palazzo Contarini Polignac’ta yer alan Magazzino Galeri’deki Kutluay sergisi, ikinci bir açılış ile ziyaretçilerini ağırladı. Ankaralı sanatçının, 9 bin senelik Çatalhöyük mağara resimleri dokularından esinlenerek, tasarladığı “Nefes Bahar / Breath Spring” adlı çalışma da bu işbirliğinin bir ifadesi olarak sergiye dahil edildi.
Kutluay’ın mekana özel işleri, sanat ve tasarım arasındaki eşikte dengede durmayı başarıyor. Kutluay, mekan ve sanat işleri arasında ilişki kurmayı hedeflediği “işlevsiz” mobilyalardan oluşan mekana ve izleyicilerine duyarlılık gösteren, tutarlı ve bütünsel yeni seri işler üretti. “Küresel Isınma” olgusunun yansımaları olan “erime” ve “çatlama” etkilerinin “mobilya” üzerindeki yorumları bize, bir sihirli ayna etkisiyle ile “en sonunda” kendimizi bulacağımız rahatsız edici senaryoyla buluşturuyor. Ve bu rahatsız edici değişikliklerin sorumlusunun, kesinlikle biz insanlar olduğunu söylüyor. Bu ürün tasarımları aynı zamanda doğanın ekolojik dengesine verdiğimiz zararın ötesinde; insan ilişkilerinde ve toplumlararası diyaloglarda kaybettiğimiz kaliteye de dikkat çekerken, doğamızdan ve bilincimizden yitirdiklerimizi telafi etme konusunda bir bakış açısı sunuyorlar.