İFTARI AÇARKEN ÇORBA İÇMEK SAĞLIKLI MIDIR?

24.06.2016 11:41:05

Haftanın merak edilen sorusu: İftarı açarken çorba içmek sağlıklı mıdır?

Çorbalar iftarda tüketilmesi gereken en değerli yemeklerin başında gelir. Çorbaların tam tahıl, taze veya kurutulmuş sebzeler ve baharat içeriklerinden dolayı sindirimi rahatlatan özellikleri bulunur. Özellikle buğday, yoğurt, nohut, yeşil mercimek gibi kuru baklagilleri içeren ev yapımı ya da paket çorba çeşitleri sindirim sistemini harekete geçirir, bağırsakta yararlı bakterilerin çoğalmasına yardımcı olarak hem hazımsızlığı önler hem de konstipasyonu engeller. İftarda hem çorba hem de salata tükettiğinizde midede dolum sağlayarak çabuk doymayı kolaylaştırır. Nohut, mercimek, tavuk, erişte gibi tahıllar, domates veya mevsime uygun sebzeler içeren çorbalara öncelik verirseniz lezzetli aromaları sayesinde çorbanın iyiliğini, yüksek lif sağlayan minik kase çorba içerek kan şekerinizin de hızla yükselmesini önleyerek doygunluğa kolayca ulaşabilirsiniz.

 

Gün boyu açlık eğer yeterli protein, antioksidan ve vitamin yemeklerde sağlanmadığında bağışıklık sisteminin de düşmesini sağlayabilir. Çorbalarda tavuk gibi et çeşitleri, taze sebzeler, kuru baklagiller ve bitkisel yağların bir arada bulunması vücudun antioksidan ve vitamin kapasitesini arttırarak bağışıklık sisteminde devamlılığını sağlar. Sağlıklı metabolizmanın devamlılığı, yorgunluğun önlenmesi ve vücudun ısı denetimi için su hayati önemli bir içecektir. İftardan sahura kadar normal günlük su ihtiyacı olan en az 8 bardak suyun içilmesi önemlidir.

 

Fakat çorbalar da vücudun sıvı ihtiyacına destek olan lezzetli alternatiflerdir. Su içeriği yüksek olan çorbalar özellikle yaz mevsimlerinde vücudun susuz kalmasını önlemek açısından iyi sıvı kaynaklı yiyeceklerdir. Sağlıklı yaşamda olduğu gibi oruç tutarken de çorbalar; farklı tahıl çeşitleri, kuru baklagiller, yoğurt, sağlıklı yağlar, sebze, baharat ve etlerin bir arada pişirilerek minik bir tabakta vücudumuza dengeli karbonhidrat, protein ve yağ sağladığı için de mutlaka içilmesini tavsiye ettiğim yemeklerdendir. Bu nedenle domates gibi sebze, mercimek gibi kuru baklagil çorba çeşitleri kadar buğday, yoğurt, tavuk, nohut ve yeşil mercimek ile hazırlanmış hem sağlıklı hem de tok tutucu alternatifleri ev yapımı ya da paket olarak iftar sofralarınızda mutlaka bulundurmanızı öneririm.